Volt olyan vármegye, ahol jóval hosszabb idő lehetett hazajutni például az iskolából, munkahelyről, mert a dolgozók 90 százaléka sztrájkolt.
Dobi István, Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke azt mondta a Népszavának, hogy ő kizárólag a helyi szakszervezeti vezetőktől és a dolgozóktól tájékozódik. Vasárnap a törvényben előírt elégséges szolgáltatást biztosították: a járatok 80 százaléka a menetrend szerint elindult, és 3700 maradt ki. Hétfőn pedig a terv szerint 42 ezer járatból 19180 maradt ki.
A szakszervezeti elnök úgy fogalmazott, hogy a sztrájk második napján a várakozásnak megfelelő volt a dolgozói támogatás is, hiszen a Volánbusz sofőrjei mellett a helyi járatos buszvezetők, a karbantartók és a szellemi munkát végzők is csatlakozhattak a sztrájkhoz. Így összességében a dolgozói támogatás 65 százalékos volt.
Bár az adatok nem véglegesek, de Somogy vármegyében 85 százalékos volt a támogatottság, Baranyában 90 százalék, míg Nógrádban a dolgozók 5 százaléka csatlakozott az akcióhoz.
A Volánbusz ehhez képest azt közölte, hogy a teljes dolgozói állomány 14 százaléka vett részt a sztrájkban. A buszsofőrök között ez az arány vasárnap 21 százalék, míg hétfőn 39 százalék volt.
A Kelenföldi buszpályaudvaron például a főváros déli agglomerációjába induló, és onnan érkező buszok nagy része kimaradt, ami kora reggel sokaknak okozott gondot. Az RTL Híradója szerint volt olyan diák, aki nem ért be az iskolába, és lekéste a kisérettségijét.
Az Eduline korábban már beszámolt arról, hogy a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (Szaksz) szerint a sztrájkra azért van szükség, mert elakadtak a jövő évi bérfejlesztési tárgyalások. A szakszervezet 2024-re 25 százalékos béremelést szeretne, de a Volánbusznak még nincs ajánlata. A cég január 20-ra szeretné lezárni a jövő évi bértárgyalásokat, és megkötni a bérmegállapodásokat.