Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Egy orvosegyetemi neuropszichológia írásbeli vizsgán már átmegy a PTE ÁOK és az IBM által közösen fejlesztett, mesterséges intelligencia által működtetett chatbot.
A bonyolult műtéti eljárások során az orvost segítő, vagy a laikusok számára pontos és érthető egészségügyi tanácsokat adó asszisztens már lehet az új chatbot - olvasható a hvg.hu oldalán. A pécsi orvoskar kutatói és az IBM fejlesztői pedig most egy bonyolult egészségügyi kérdéseket is megválaszolni képes virtuális asszisztenst hoztak létre. Az új segítők: BERT & Watson
A koronavírus berobbanása óta nagyon megnőtt az igény a naprakész információk iránt. Az IBM a vírussal kapcsolatos egészségügyi információk átadására térítésmentesen felajánlotta az üzleti vállalkozások számára kifejlesztett Watson nevű MI (mesterséges intelligencia) asszisztensét. Watson korábban szerepelt már a népszerű amerikai televíziós vetélkedőben, a Jeopardy!-ban, ahol több körben is legyőzte ember játékostársait.
A cég és a Pécsi Tudományegyetem között már hosszabb ideje zajlik együttműködés a különböző természetes nyelvi megértést célzó és nagy számítási kapacitást igénylő technológiák területén, és ebből született meg annak a chatbotnak az ötlete, amiről gyorsan kiderült, hogy nem csak a koronavírussal kapcsolatos információszolgáltatásra lehet alkalmas, hanem általános egészségügyi tanácsadásra, sőt akár professzionális segítségnyújtásra is. Az IBM-féle Watson technológiai alapjára a PTE ÁOK Magatartástudományi Intézetének kutatói a Google által fejlesztett angol nyelvű, a természetes nyelvmegértő és feldolgozó nagyméretű mesterséges intelligencia modell, a BERT segítségével építették fel a rendszer központi, az adatok elemzését és feldolgozását végző részét.
A végeredmény egy emberszerű megoldás lett, amely válaszadás során alkalmazkodik a kérdező nyelvi stílusához és felkészültségi szintjéhez. Ha azt szeretnénk tudni, hogy hogyan fogyhatunk le, azt a választ kapjuk, hogy olyan életmódot folytassunk, ahol több kalóriát égetünk el, mint amennyit magunkhoz veszünk, ha pedig egy olyan fogósabb kérdéssel állunk elő, hogy mi okozza a Parkinson-kórt, akkor tájékoztat minket, hogy bár a rettegett betegség „kóroktana” egyelőre kevésbé világos, de kialakulásában valószínűleg mind genetikai, mind környezeti tényezők szerepet játszanak.
Az asszisztens segíthet a legegyszerűbb kérdésekben, de akár egy bonyolult műtéti eljárás során válaszolhat a beavatkozást végrehajtó orvos kérdéseire. A modell folyamatosan tanítható, ami azt jelenti, hogy képes a tudományos fejlődés követésére és a legújabb információk beépítésére.