szerző:
Eduline

Négy fiatal kolléga, Péter, Rozália, András és Korinna is a Műegyetem Vegyészmérnöki és Biomérnöki Karát választotta. Bár más-más motivációval érkeztek a BME-re, mindannyian megtalálták a helyüket.

Régóta érdekeltek a természettudományok, ezen belül is kiemelten a biológia és a kémia, valamint mindig is csodáltam a különböző gépeket, műszereket és a mérnöki megoldásokat, így egyértelmű volt számomra, hogy a BME biomérnök képzésére jelentkezem” – árulta el Hajdinák Péter.

Hajdinák Péter

„Érettségi után duplán ismeretlen terepre kerültem, hiszen egy teljesen új oktatási intézményben és egy új városban kellett helytállnom. Ez azonban nem jelentett problémát, mivel a kari Mentor Kör önkéntesei minden tudnivalót megosztottak velünk gólyákkal, és megmutatták az egyetemet, sőt még a város környező részeit is, valamint számos ismerkedő programot is szerveztek, ahol több jóbarátot is megismertem.

Úgy gondolom, hogy a képzésen maximálisan megtaláltam a számításom, mert az elméleti oktatás mellett nagyon sok gyakorlati óránk is volt, ahol megismerkedtünk az alapvető laboratóriumi és molekuláris biológiai technikákkal, a géptan és elektronika alapjaival, a vegyipari és biotechnológiai gépekkel és műszerekkel, és ezek mellett még gazdasági és minőségbiztosítási alapismereteket is szereztünk. Azt hiszem, jól látható, hogy megtaláltam a nekem való szakot, hiszen a BSc képzésem 2009-es kezdete óta nem hagytam el az egyetemet, a doktori fokozat megszerzése óta már főállású oktatóként veszek részt a jövő biomérnökeinek képzésében.”

Szakok bemutatása - BME Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

Bicsár Rozália a BSc diploma előtti utolsó szemeszterét tölti a BME VBK-n vegyészmérnöki szakán, azon belül a gyógyszeripari specializáción. „Középiskolában mindig is szerettem megoldandó problémákon gondolkozni, és megtalálni a válaszokat a kérdéseimre. Ebben a kémia mellett a matematika és fizika tudománya segített. Biztos voltam benne, hogy valami ehhez kapcsolódó hivatást szeretnék betölteni a jövőben, egy olyan környezetben, amelyben új, innovációs ötletek megvalósítása is lehetséges a jelenlegi, összetett világ és az emberek segítése érdekében.

Bicsár Rozália
A vegyészmérnöki képzés és az ezáltal elérhető lehetőségek jó választásnak bizonyultak. Elmondhatom, hogy egy kiváló társaság részese lehettem már az egyetemi tanulmányaim kezdetétől, hiszen a kar közössége nagyon befogadó és összetartó. A tanulmányokban és az élet más területein is sok segítséget nyújtott számomra, hogy nem egyedül, hanem a barátaimmal, egymást segítve léptük meg az akadályokat. A Hallgatói Képviseletben alelnökként más hallgatókat is segítve veszek részt az egyetemi közéletben.

Én a gyógyszeripari specializációt választottam, így részletesebben megismerhettem a gyógyszerekkel kapcsolatos elméletet, melyet mérnöki szemlélettel adnak át az oktatók.

Azt gondolom, hogy az egyetemi évek alatt talán az a legfontosabb, hogy a BME által nyújtott lehetőségeket mindenki saját érdeklődési körének megfelelően ki tudja használni, hiszen minden téren sokat tesz hozzá a tudáshoz és a személyiségfejlődéséhez egyaránt. A közösség ereje pedig vitathatatlan, a sok hasonló gondolkodású és érdeklődésű fiatal együtt többre képes.”

Felvételi tájékoztató mesterképzésre jelentkezőknek - BME Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

Tóth András József jelenleg oktató-kutatói státuszban dolgozik az egyetemen. „A gimnáziumban inkább reál beállítottságú voltam, a természettudományos tantárgyak kötötték le jobban az érdeklődésemet. Az érettségi után a Műegyetem Vegyészmérnöki Karára jelentkeztem környezetmérnök szakra, ahol a BSc, majd az MSc után, a PhD képzést is elvégeztem. A kutatói pályára a diplomamunkámban végzett feladatok tereltek. Itt be tudtam kapcsolódni egy külső kutatási projektbe, amiben a vegyipari szennyvíztisztás volt a fókuszban. Azóta is főként a vegyipar környezetvédelmi vonatkozásaival, illetve elválasztástechnikai eljárásokkal foglalkozom. Egykori diákként tudom, hogy hogyan kössem le a hallgatók figyelmét, és azt is, hogy milyen tudásból profitálhatnak a legjobban. Ezért nagyon fontosnak tartom, hogy az oktatott tantárgyaimba beépítsem a kutatásokban szerzett tapasztalatokat.”

Tóth András József

Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar – Középiskolás programok

„A középiskola elkezdésekor az volt az álmom, hogy jogi pályára léphessek, ám ez rögtön megváltozott az első gimnáziumi kémia órán.” – mondta Kovács Korinna, aki az alap- és mesterképzés elvégzése után, most vegyészmérnökként dolgozik a EuroAPI globál digitalizációs csapatában, ahol olyan termelést segítő digitális eszközök bevezetését támogatja, melyek végső célja az automatizálás és az Ipar 4.0 megvalósítása a gyógyszeripar minden területén. „Azonnal tudtam, hogy a karrierutam csakis valamilyen kémiával kapcsolatos területen keresendő, ami azért volt számomra kihívás, mert a családomban vagy ismerősi körömben senki sem dolgozott hasonló területen. A döntő pont számomra a BME VBK középiskolásoknak szervezett ingyenes kémia érettségi felkészítő laborgyakorlat sorozata során jött el, amikor annyira megtetszett az egyetem légköre és az oktatók elhivatottsága, hogy nem volt kérdés melyik képzést válasszam.

Kovács Korinna
Mivel nem volt olyan ismerősöm, aki ide járt volna, így nem igazán tudtam, hogy mire számíthatok. Az első pár hónapban időt kellett adnom magamnak, hogy felvegyem az új ritmust, hogy megszokjam, hogy nincsen minden héten számonkérés, így ki kell alakítanom magamnak egy tanulási rendet. Számomra nagy segítség volt, hogy a csoporttársaimmal órák után beültünk a könyvtárba és átbeszéltük az aznap leadott anyagot. Mindannyiunk más-más területen volt tehetséges, valaki a matematika, valaki a vegygép rajz vagy épp a szerves kémia anyagot értette jobban a többieknél, így mindig tudtunk segíteni egymásnak. A közös Ars Presso-s egyetemi bulikon kívül talán ez volt az, ami a legjobban összekovácsolt minket, a csapat nagy részével még ma is szoros kapcsolatban vagyunk, páran még együtt is dolgozunk.”

Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar | Budapest | Facebook