
Ismerd meg a 150 éves BME Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kart
Négy fiatal kolléga, Péter, Rozália, András és Korinna is a Műegyetem Vegyészmérnöki és Biomérnöki Karát választotta. Bár más-más motivációval érkeztek a BME-re, mindannyian megtalálták a helyüket.
„Régóta érdekeltek a természettudományok, ezen belül is kiemelten a biológia és a kémia, valamint mindig is csodáltam a különböző gépeket, műszereket és a mérnöki megoldásokat, így egyértelmű volt számomra, hogy a BME biomérnök képzésére jelentkezem” – árulta el Hajdinák Péter.

„Érettségi után duplán ismeretlen terepre kerültem, hiszen egy teljesen új oktatási intézményben és egy új városban kellett helytállnom. Ez azonban nem jelentett problémát, mivel a kari Mentor Kör önkéntesei minden tudnivalót megosztottak velünk gólyákkal, és megmutatták az egyetemet, sőt még a város környező részeit is, valamint számos ismerkedő programot is szerveztek, ahol több jóbarátot is megismertem.
Úgy gondolom, hogy a képzésen maximálisan megtaláltam a számításom, mert az elméleti oktatás mellett nagyon sok gyakorlati óránk is volt, ahol megismerkedtünk az alapvető laboratóriumi és molekuláris biológiai technikákkal, a géptan és elektronika alapjaival, a vegyipari és biotechnológiai gépekkel és műszerekkel, és ezek mellett még gazdasági és minőségbiztosítási alapismereteket is szereztünk. Azt hiszem, jól látható, hogy megtaláltam a nekem való szakot, hiszen a BSc képzésem 2009-es kezdete óta nem hagytam el az egyetemet, a doktori fokozat megszerzése óta már főállású oktatóként veszek részt a jövő biomérnökeinek képzésében.”
Szakok bemutatása - BME Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar
Bicsár Rozália a BSc diploma előtti utolsó szemeszterét tölti a BME VBK-n vegyészmérnöki szakán, azon belül a gyógyszeripari specializáción. „Középiskolában mindig is szerettem megoldandó problémákon gondolkozni, és megtalálni a válaszokat a kérdéseimre. Ebben a kémia mellett a matematika és fizika tudománya segített. Biztos voltam benne, hogy valami ehhez kapcsolódó hivatást szeretnék betölteni a jövőben, egy olyan környezetben, amelyben új, innovációs ötletek megvalósítása is lehetséges a jelenlegi, összetett világ és az emberek segítése érdekében.

Én a gyógyszeripari specializációt választottam, így részletesebben megismerhettem a gyógyszerekkel kapcsolatos elméletet, melyet mérnöki szemlélettel adnak át az oktatók.
Azt gondolom, hogy az egyetemi évek alatt talán az a legfontosabb, hogy a BME által nyújtott lehetőségeket mindenki saját érdeklődési körének megfelelően ki tudja használni, hiszen minden téren sokat tesz hozzá a tudáshoz és a személyiségfejlődéséhez egyaránt. A közösség ereje pedig vitathatatlan, a sok hasonló gondolkodású és érdeklődésű fiatal együtt többre képes.”
Felvételi tájékoztató mesterképzésre jelentkezőknek - BME Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar
Tóth András József jelenleg oktató-kutatói státuszban dolgozik az egyetemen. „A gimnáziumban inkább reál beállítottságú voltam, a természettudományos tantárgyak kötötték le jobban az érdeklődésemet. Az érettségi után a Műegyetem Vegyészmérnöki Karára jelentkeztem környezetmérnök szakra, ahol a BSc, majd az MSc után, a PhD képzést is elvégeztem. A kutatói pályára a diplomamunkámban végzett feladatok tereltek. Itt be tudtam kapcsolódni egy külső kutatási projektbe, amiben a vegyipari szennyvíztisztás volt a fókuszban. Azóta is főként a vegyipar környezetvédelmi vonatkozásaival, illetve elválasztástechnikai eljárásokkal foglalkozom. Egykori diákként tudom, hogy hogyan kössem le a hallgatók figyelmét, és azt is, hogy milyen tudásból profitálhatnak a legjobban. Ezért nagyon fontosnak tartom, hogy az oktatott tantárgyaimba beépítsem a kutatásokban szerzett tapasztalatokat.”

Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar – Középiskolás programok
„A középiskola elkezdésekor az volt az álmom, hogy jogi pályára léphessek, ám ez rögtön megváltozott az első gimnáziumi kémia órán.” – mondta Kovács Korinna, aki az alap- és mesterképzés elvégzése után, most vegyészmérnökként dolgozik a EuroAPI globál digitalizációs csapatában, ahol olyan termelést segítő digitális eszközök bevezetését támogatja, melyek végső célja az automatizálás és az Ipar 4.0 megvalósítása a gyógyszeripar minden területén. „Azonnal tudtam, hogy a karrierutam csakis valamilyen kémiával kapcsolatos területen keresendő, ami azért volt számomra kihívás, mert a családomban vagy ismerősi körömben senki sem dolgozott hasonló területen. A döntő pont számomra a BME VBK középiskolásoknak szervezett ingyenes kémia érettségi felkészítő laborgyakorlat sorozata során jött el, amikor annyira megtetszett az egyetem légköre és az oktatók elhivatottsága, hogy nem volt kérdés melyik képzést válasszam.

Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar | Budapest | Facebook