Az ügyben a tankerület vizsgálatot indított.
A teljesítményértékelési rendszer (TÉR) célja elvileg a pedagógusok munkájának objektív mércével való értékelése lett volna, ám a tapasztalatok szerint inkább feszültséget, átláthatatlanságot és bizalmatlanságot szült az iskolákban.
A Telex információi szerint az Érdi Batthyány Sportiskolai Általános Iskola több tanára illetéktelenül belépett kollégái KRÉTA-fiókjaiba, hogy megnézzék, ki milyen TÉR-értékelést kapott. A tankerület vizsgálatot indított az ügyben.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) kérdőívére 2285 pedagógus válaszolt, akik közül 44,4 százalék arról számolt be, hogy iskolájukban limitálták, hányan érhetnek el 80 százalék fölötti eredményt. A szakszervezet szerint az értékelési szempontokat az intézmények vezetői sokszor önkényesen kezelték, ami átláthatatlansághoz, lojalitási alapon történő döntésekhez és a kollégák közötti rivalizálás fokozódásához vezetett.
Az Eduline-on részletesen beszámoltunk arról, hogy a teljesítményértékelésen a kiemelkedő minősítést, vagyis a legalább 80 pontot, elérő pedagógusok kötelezően 20-60 ezer forintos fizetésemelést kapnak októbertől
Az átlagosan teljesítő tanároknak járhat 1-20 ezer forintos béremelés, a fejlesztendő kategóriába került pedagógusoknak viszont nem jár semmilyen pluszpénz.
Arról nem beszélve, hogy a teljesítményértékelésen többek között volt olyan tanár, akit azért pontoztak le, mert a jelenlegi oktatási rendszer ellen sokat lázadozott, de akadt arra is példa, hogy a pedagógus azért kapott kevesebb pontot, mert egy műtét miatt hosszabb ideig volt táppénzen, ami nem tetszett az igazgatónak.