szerző:
Eduline
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Adatok bizonyítják, hogy nem javult az oktatás minősége 2010 óta, az iskolák szakmai autonómiája megszűnt, a pedagógus-életpálya romokban, a diákok teljesítménye nem javult, esélyegyenlőségről pedig szó sincs.

Nem lesz egyszerű feladata Pintér Sándor belügyminiszternek, ha eredményt akar felmutatni az ő tárcájához került oktatásügyben - írja a hvg360 az oktatásügy lehetséges útjait összegző nagy cikkében.

A lap szerint az oktatáskutatók évek óta jelzik, hogy a köznevelési rendszerrel komoly gondok vannak, a kormányzat mégis inkább ideológiai háborút folytat az iskolákkal ahelyett, hogy a bajok megoldására koncentrálna.

Számos következtetést le lehet vonni A közoktatás indikátorrendszere című, a hozzáférhető adatokból összeállított kötetből, az országos kompetenciamérésekből, valamint a PISA-felmérések adataiból is - emeli ki az oldal.

Mindezek azt mutatják, hogy az alapvető cél, a diákok esélyegyenlőségének javítása nem valósult meg.

Észak- és Kelet-Magyarországon akad, ahol a tanulók negyede lemorzsolódással veszélyeztetett. Nem igazán sikerült a roma tanulók felzárkóztatása sem, most is ugyanolyan csekély hányaduk jut el a gimnáziumig, mint tíz évvel korábban. Ugyancsak kevesen kerülnek közülük érettségit adó szakképzésbe, csupán az érettségi nélküli szakképzésben nőtt valamelyest az arányuk. A problémák viszont itt nem érnek véget, a tanárok átlagéletkora lassan eléri a nyugdíjkorhatárt, a pedagógusok túlterheltek és a bérrendezés is évek óta csúszik.

A teljes cikket elolvashatjátok a hvg360-on.