szerző:
Eduline
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy, a negyedikes és nyolcadikos tanulók matematika és természettudományos teljesítményét mérő nemzetközi teszten átlagon felül teljesítettek a diákok. Lássuk, mit jelent ez a gyakorlatban.

A most ismertetett 2019-es eredmények is azt mutatták, hogy a TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study)-mérésen a magyar negyedikesek és nyolcadikosok matematikai és természettudományi teljesítménye jobb, mint az európai átlag - írja a hvg.hu.

Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint kijelentette, hogy „az adatok bizonyítják: a magyar reáloktatás az európai élvonalban van”.

Magyarország részt vesz egy másik nemzetközi mérésen, a PISA-n (Programme for International Student Assessment) is annak 2000-es elindulása óta, ahol pedig mindig kiderül, hogy a magyar 15 évesek matematikai és természettudományos teljesítménye jóval az OECD átlag alatti, és gyakorlatilag egyre romló tendenciát mutatott, majd megrekedt egy nagyon alacsony szinten.

Persze a két mérést nem érdemes összehasonlítani - írja az oldal -, mert nem ugyanazt méri és nem is ugyanabban a korosztályban. A PISA-t a 15 évesek írják meg (akik között ott vannak a nyolcadikos 15 évesek, a gimnazista és szakiskolás 15 évesek is), a TIMSS-et pedig a 4. évfolyamosok és a 8. évfolyamosok. Ráadásul a TIMSS mérést tavasszal rendezik, a felvételik után, így a nyolcadikosok jó eredményei fakadhatnak abból is, hogy ilyenkor még a tanulók jól felkészültek.

Mindettől függetlenül a mostani TIMSS-adatokra büszkék lehetünk, de tudnunk kell, hogy mit is mutatnak az adatok, és hogy változás nincs e téren 15 éve - figyelmeztet a hvg.hu.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!