A Történelemtanárok Egylete és a szaktanárok után most a Tankönyvesek Országos Szakmai Egyesülete (TANOSZ) is kifejtette a véleményét az új tankönyvfelhozatalról.
Bár Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára nemrég politikai alapú támadásnak nevezte a tankönyvekről eddig beérkezett kritikákat, a szakmai szervezetek és szakértők többsége kétségbeesetten nézni, miből kell jövőre tanítani.
Az államtitkár szerint "mindegyik új tankönyvvel tökéletesen megvalósítható a kompetenciafejlesztés és a tanulói tevékenykedtetésen alapuló aktív, felfedezéses tanulás".
Önmagában a legkorszerűbbnek tartott tankönyv (mint műfaj) sem tudja garantálni a kompetencia alapú fejlesztést. A kompetencia alapú tanulásnak a tankönyvnél lényegesen fontosabb pedagógiai feltétele a tankönyvhöz szervesen kapcsolódó munkafüzetek kompetenciafejlesztést szolgáló feladatrendszere - írja ezzel kapcsolatban a TANOSZ közleményében.
Hozzáteszik: az 5. évfolyamhoz, mind a 9. évfolyamhoz nem készültek el (nem kerültek a tankönyvjegyzékre) a történelem munkafüzetek. Hasonlóképpen hiányoznak az 5. évfolyamhoz az irodalom és nyelvtan munkafüzetek, valamint a 9. évfolyamhoz a földrajz munkafüzetek is.
Így szerintük az elkapkodott tankönyvfejlesztés is egy jele a NAT 2020 mindenáron való bevezetésének erőltetésére, ami
felesleges pedagógiai kockázat, más szóval pedagógiai felelőtlenségnek nevezhető.
Rétvári Bence az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára az új történelemkönyveket ért kritikát A tanú című film híres jelenetével is szemléltette, ahol az „ítélet" már előbb készen volt, mint maga a „per".
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|