szerző:
Edupress

A latin-amerikai pályakövetés rendszerét vizsgálta az Educatio Kht. Felsőoktatási Műhely című kiadványa. A vizsgált Grauda-Projekt célja - amelyben tíz európai és tíz latin-amerikai egyetem vesz részt -, hogy a különböző pályakövetési módszereket és elemzéseket összehangolják, és az eredményeket szisztematizálják, majd publikálják.

A projektet az Európai Bizottság támogatja a Colombus program keretében, a koordinátor szerepet a mexikói Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey tölti be.

A projekt célja a módszer egységesítésén és az eredmények szisztematizálásán, valamint megjelentetésén túl, hogy azok számára az intézmények számára is vonzóvá tegye a programot, amelyek eddig nem vettek részt a munkálatokban. Ezzel ugyanis a kutatások számát és a rendelkezésre álló adatok mennyiségét is növelni tudják, így téve még hatékonyabbá a projektet.

A program meghatározott céljai, hogy megteremtsék az informatikai támogatás alapjait, az eredményeket online publikálják, a kutatáshoz szükséges módszertani kézikönyvet kidolgozzák, és a programban részt vevő intézményvezetőket, technikai szakembereket tréningeken továbbképezzék. Mindez egy hosszú távú együttműködésként kívánja felhívni a döntéshozók figyelmét a felsőoktatás és a munkaerőpiac egymásra utaltságára, valamint kapcsolatuk vizsgálatának jelentőségére.

A programban Európából két német, két spanyol, három francia, két olasz és egy portugál intézmény vesz részt. A latin-amerikai országok közül két mexikói, két argentin, egy chilei, egy guatemalai, egy brazil, egy kolumbiai és két perui intézmény csatlakozott a programhoz.

A kutatás során a módszertani alapelvek kidolgozása után angol és spanyol nyelven kutatási kézikönyvet adtak ki - a Graduate Follow-Up Instruments and Recommendations Manual a program honlapjáról (www.gradua2.org.mx/) letölthető a kutatás.

A teljes cikk itt olvasható.

Forrás: www.edupress.hu