szerző:
Eduline
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A szakmai gyakorlat számítson bele az oktatói életpályamodellbe, oktassák a hallgatóknak a konfliktuskezelést, a logopédiát, a retorikát, és a kommunikációt tréningeken keresztül – többek között így újítaná meg a pedagógusképzést a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK).

A HÖOK hat pontban foglalta össze a legfontosabb javaslatokat azért, hogy azonnali változást lehessen elérni a tanárképzésben, „hiszen a jelenleginél sokkal több pedagógusra lenne szükség”.

1. A szakmai gyakorlat számítson bele az oktatói életpályamodellbe.
2. A kreditszámok tükrözzék a gyakorlati képzés fontosságát, és az abba fektetett időt!
3. A szakmódszertani képzés során nagyobb hangsúlyt a gyakorlatra!
4. Terjesszék ki a Klebelsberg Ösztöndíjat a tanító-, az óvóképző, és konduktor szakos hallgatókra is!
5. Oktassák a hallgatóknak a konfliktuskezelést, viselkedéskezelést, logopédiát, retorikát, és a kommunikációt tréningeken keresztül!
6. Hozzanak létre mentorpedagógus szakvizsgát is adó PhD képzést!

- írják közleményükben.

2022 után még durvább lesz a tanárhiány, de már most van egy nagy probléma

Legutóbb arról tájékoztattak, hogy 1-2 százalékos a pedagógushiány - mondta a Magyar Időknek Bódis József oktatási államtitkár, aki szerint 2022 után a nyugdíjba vonulók miatt viszont fel kell készülni a jelentősebb tanárhiányra is. A tanárszakos hallgatók számával nincs baj, a problémát inkább az okozza, hogy egy részük otthagyja a pályát.