Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A szakmai gyakorlat számítson bele az oktatói életpályamodellbe, oktassák a hallgatóknak a konfliktuskezelést, a logopédiát, a retorikát, és a kommunikációt tréningeken keresztül – többek között így újítaná meg a pedagógusképzést a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK).
A HÖOK hat pontban foglalta össze a legfontosabb javaslatokat azért, hogy azonnali változást lehessen elérni a tanárképzésben, „hiszen a jelenleginél sokkal több pedagógusra lenne szükség”.
1. A szakmai gyakorlat számítson bele az oktatói életpályamodellbe. 2. A kreditszámok tükrözzék a gyakorlati képzés fontosságát, és az abba fektetett időt! 3. A szakmódszertani képzés során nagyobb hangsúlyt a gyakorlatra! 4. Terjesszék ki a Klebelsberg Ösztöndíjat a tanító-, az óvóképző, és konduktor szakos hallgatókra is! 5. Oktassák a hallgatóknak a konfliktuskezelést, viselkedéskezelést, logopédiát, retorikát, és a kommunikációt tréningeken keresztül! 6. Hozzanak létre mentorpedagógus szakvizsgát is adó PhD képzést!
Legutóbb arról tájékoztattak, hogy 1-2 százalékos a pedagógushiány - mondta a Magyar Időknek Bódis József oktatási államtitkár, aki szerint 2022 után a nyugdíjba vonulók miatt viszont fel kell készülni a jelentősebb tanárhiányra is. A tanárszakos hallgatók számával nincs baj, a problémát inkább az okozza, hogy egy részük otthagyja a pályát.