Bár a légitársaságok jelentős pilótahiánnyal küzdenek, még mindig komoly összeget kell fizetnie annak, aki kapitány szeretne lenni.
A Magyar Nemzet azt írja, így is megéri elvégezni a képzést, már egy kezdő elsőtiszt nettó egy-kétezer eurót keres havonta, a bérek a repült órák alapján gyorsan emelkedhetnek akár ennek többszörösére is, a kapitányi fizetések hat-nyolcezer euró körül vannak.
A lapnak a charterjáratokat üzemeltető Travel Service magyarországi főpilótája azt mondta, a légitársaságoknál a megfelelő képzettséggel rendelkező pilóták gyorsan munkához juthatnak.
Szakács Gábor szerint ma már a légitársaságok is részt vesznek az adott típusokra való kiképzésben, ám ennek előfeltétele, hogy a jelentkező rendelkezzen kereskedelmipilóta-engedéllyel. Ennek megszerzése képzőhelytől függően 30 ezer euró, azaz közel 10 millió forint körül van, míg a különböző géptípusokra érvényes jogosítvány további 20 ezer euróba kerül.
A főpilóta szerint a magyarországi pilótaiskolák magas színvonalú képzést nyújtanak, sőt képez pilótákat a Nyíregyházi Főiskola is, illetve a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem kínálatában is van pilótaképzés, igaz, állami finanszírozás nincs, de van lehetőség arra, hogy a hallgatók diákhitelből finanszírozzák tanulmányaikat.
Húsz év után újraindul Magyarországon a katonaipilóta-, illetve légiirányító-képzés a Nemzeti Közszolgálati egyetemen, illetve a szolnoki légi bázison - mondta a szolnoki helikopterbázis parancsnoka az M1 aktuális csatorna keddi műsorában. Koller József közölte: a képzés beindítását, a leszerelő katonai pilóták pótlása, illetve az új repülőeszközök hadrendbe állítása teszi szükségessé.