Hamis online információk kiszűrésére fejlesztettek tananyagot diákoknak
Egyre több megtévesztő fotó, videó és hír jelenik meg az interneten, ezért kulcsfontosságú, hogy felismerjük a hamis tartalmakat.
Egyre több megtévesztő fotó, videó és hír jelenik meg az interneten, ezért kulcsfontosságú, hogy felismerjük a hamis tartalmakat.
Sokan feltételek nélkül is elfogadnak olyan információkat, amelyek kétes forrásokból származnak.
„A Covid-oltással chipet ültettek az emberekbe. Az 5G rákot okoz. Idekattintva tiéd lehet ingyen a legújabb iPhone.” Ilyen és ehhez hasonló álhírekkel szinte minden nap találkozhatunk az interneten, azonban gyakran fel sem ismerjük elsőre, ha valótlan állításról van szó.
A felhasználók szerint a TikTok többek között függőséget és figyelemzavart is okoz.
Honnan veheti észre valaki, ha hamis adatokkal és érvekkel próbálják manipulálni? Hogyan lehet eligazodni a rengeteg álhír és információ között? Mit tekinthetünk hiteles forrásnak? Ilyen, és ehhez hasonló kérdésekre ismerhetik meg a választ a diákok az MTA videósorozatából.
Két napjuk maradt a tanároknak eldönteni, hogy elfogadják-e a státusztörvény kritériumait és vele együtt az új szerződésüket, vagy inkább visszautasítják azt. Ezekben a feszült napokban egyre több téves információ kapott szárnyra a felmondásokkal kapcsolatban.
Az álhírek problémáját mind a diákok, mind a tanárok jelentősnek látják, az oktatási rendszer ugyanakkor kevésbé képes kezelni ezt a jelenséget főként a pedagógusok leterheltsége miatt. Egy friss kutatás hívja fel a figyelmet a téma fontosságára.
A brit közmédia újságírói idén 1000 iskolába látogatnak el, hogy az álhírek felismerésére oktassák a gyerekeket.
Sir Tim Berners-Lee az internet születésnapján 28. születésnapján, március 12-én jelentette be, hogy felveszi a kesztyűt.
Több tízezer dollárt keresett kattintás alapú online reklámokkal hamis, szenzációhajhász hírek gyártásával a macedóniai Velesz város jó néhány fiatalja - közölte az NBC amerikai hírtelevízió internetes felülete az egyik fiatallal készített riportjában.