Színes csomagolás, bohókás címkék, mesefigurák – az aranyos csomagolás nem feltétlenül jó választás, akármennyire is könyörögnek értük a gyerekek.
A gyermekeket célzó termékeknek magasabb a cukortartalmuk és alacsonyabb a tápanyagtartalmuk a Plos One friss tanulmánya szerint – írta meg a CNN.
A tanulmányban közel 6000 csomagolt élelmiszert vizsgáltak meg, hogy elemezzék a gyermekeket célzó marketingstratégiáikat és táplálkozási információikat. Ez alapján arra jutottak, hogy ezek a termékek gyakran nagyon egészségtelenek és rosszabb tápanyag-minőségűek, mint azok, amelyeket nem kifejezetten gyerekeknek reklámoznak.
A marketing hatással van a gyerekek étkezési szokásaira
“A rossz táplálkozási szokások, amelyeket a gyerekekben alakítanak ki, egész életükön át továbbgyűrűznek, és hosszú távon hatással lesznek egészségükre.” – mondta Dr. Christine Mulligan, a tanulmány egyik szerzője.
Szerinte a szülők felelőssége is, hogy odafigyeljenek a gyerekekre, de a kormányoknak is szabályozniuk kéne, hogy ne lehessen olyan termékeket célzottan a gyermekek száméra hirdetni, amelyek károsak az egészségükre, hiszen ők a legfogékonyabbak a marketing különböző, manipulatív eszközeire.