szerző:
Eduline

"Unokáim, testvéreim unokái, szomszédgyerekek és tanítványok egytől egyig arról számolnak be, hogy a tanárnéni/bácsi minősülős órája színpadi mutatvány volt, a legkevésbé sem hasonlított a hétköznapira" - olvasható a pedagógusminősítési rendszerről abban az olvasói levélben, amelyet a Független Tanerők Hangja nevű Facebook-csoport tett közzé.

"Gratulálok minden minősültnek! De egyben nagyon szomorú vagyok. Unokáim, testvéreim unokái, szomszédgyerekek és tanítványok egytől egyig arról számolnak be, hogy a tanárnéni/bácsi minősülős órája színpadi mutatvány volt, a legkevésbé sem hasonlított a hétköznapira. Mosoly a gorombaság helyett, csoportmunka, differenciálás, betanított dolgok. Kivétel nélkül. (7 unokám 16 tanára minősült így eddig. Ezen kívül a testvéreim unokái, egyéb ismerősök, tanítványok...csak 1 lenne már, aki azt mondja, h hasonlított a minősülős óra a szokásosra)" - olvasható a levélben.

A levél szerzője hozzáteszi: a fő baj, hogy a minősített pedagógusok nem csak korábban nem csináltak ilyeneket, hogy csoportmunka, kooperatív technikák, differenciálás, de utána sem. "Akkor mire jó az egész? Néhányan, ha tehetnék, a nemzet színészeit kérnék fel diáknak. Belegondolt valaki már abba, hogy ezzel milyen mintát ad a gyerekeknek?" - zárul a levél.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, jövőre 35 ezer pedagógus vehet részt a minősítési eljárásban az emberi erőforrások miniszterének múlt szerdán közzétett határozata alapján.

„A hivatásuk iránt elkötelezett tanáregyéniségek mélyen megalázónak tartják ezt a procedúrát"

„A hivatásuk iránt elkötelezett, karizmatikus tanáregyéniségek mélyen megalázónak tartják ezt a procedúrát" - mondta a pedagógusminősítés rendszeréről Marton Lívia tankönyvszerző, angoltanár, aki az Eduline-nak adott interjúban arról is beszélt, mitől éreznék jól magukat a pedagógusok az iskolákban, és miért igaz a tanári portfóliókra, hogy „a papír mindent elbír".