szerző:
Eduline

Osztályozzák le a munkáját - erre kérte tanítványait a vépi mezőgazdasági iskola pedagógusa.

"Idén is megkértem a diákokat (137 fiatalt), hogy (anonim módon) értékeljék a féléves munkámat. :-) Legelégedettebbek a szakmai tudásommal voltak, legelégedetlenebbek (jogosan) a "rendfenntartási" képességeimmel. Sokan tartanak őszintének és megbízhatónak, viszont a tananyag érdekessé, a módszerek változatossá tétele terén még bőven van mit tennem. Köszönöm szépen a visszajelzéseket!" - írja Facebook-oldalán Babai-Mező Borka, a vépi mezőgazdasági szakgimnázium és szakközépiskola tanára.

A Facebook-posztban "bizonyítványát" is közzétette:

Az oktatók munkájának értékelése a felsőoktatási intézményekben évek óta működik - a hallgatók névtelenül mondhatják el véleményüket az oktatók óráiról, a feldolgozott tananyagról -, ám a közoktatásban egyelőre nincs ilyen rendszer. Igaz, időről időre előkerül az ötlet: az egy héttel ezelőtti diáktüntetés résztvevőinek 12 pontos követeléslistáján is szerepelt a "tanárértékelő rendszer" bevezetése, és néhány hónapja az Együtt szakpolitikusa is arról beszélt az Eduline-nak, hogy a tanárok munkájának minősítését részben a diákok véleményére kellene alapozni.

„A tanárok munkájának minősítését részben a diákok véleményére kellene alapozni"

Teljesen átalakítanák a pedagógusminősítést, vitáznának a kilenc évfolyamos iskola bevezetéséről, ingyenessé tennék az első diploma megszerzését - többek között erről beszélt az Eduline-nak adott interjúban Szabó Szabolcs, az Együtt országgyűlési képviselője, aki szerint a tanári fizetést nem a „ledolgozott" évek száma alapján kellene meghatározni, a tanárok munkájának minősítését részben a diákok véleményére kellene alapozni.