Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Levélben fordult az oktatási államtitkárhoz a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), amely szerint a Széll...
Levélben fordult az oktatási államtitkárhoz a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), amely szerint a Széll Kálmán-terv 2.0 közoktatással foglalkozó fejezeteiből aggasztó kép rajzolódik ki a pedagógus életpályamodell bevezetését illetően. Hogyan alakítja át a felsőoktatást a Széll Kálmán-terv 2.0? Összefoglalónkat itt olvashatjátok el.
A PDSZ honlapján közzétett dokumentumban hivatkoznak arra, hogy a nemzeti köznevelési törvény 2013. szeptember 1-jét jelöli meg a projekt kezdési időpontjaként. A terv szerint ez csak akkor igaz, ha a makrogazdasági és költségvetési feltételek ezt megalapozzák, azaz nem tartják elképzelhetetlennek ennek elhalasztását. "Ha a körülmények nem adottak, vizsgálandó a 2014. januártól történő bevezetés lehetősége" - idézték, feltéve a kérdést: történt-e ebben a kérdésben bármilyen szinten egyeztetés. Arra is kíváncsi a PDSZ, hogy ebben az esetben csúszik-e a pedagógusok munkaidejének átalakítása is.
A levélben kitértek arra, hogy a tervben új fogalomként jelenik meg a Nemzeti Pedagógus Kar, amelynek minden pedagógus tagja lesz. Kifogásolják ugyanakkor, hogy nem ismert előttük ennek tartalma, feladata, szerepe, az ezzel járó jogok és kötelességek, hiszen erről eddig nem esett szó.
A PDSZ - mint írják - meglehetősen furcsának tartja, hogy a közoktatás meghatározó kérdéseiről a nemzetgazdasági miniszter által ismertetett tervből értesülnek, és választ várnak kérdéseikre a szakállamtitkártól, Hoffmann Rózsától.
Hoffmann Rózsa szerint a terv erre vonatkozó passzusa egy "bizonytalan megfogalmazás, egy esélylatolgatás". Mint kiemelte: a Széll Kálmán-terv nem azt írja, hogy kitolják a pedagógus-életpálya bevezetését, hanem azt, hogy ha makrogazdasági mutatók nagyon negatívan alakulnának, akkor "esetleg megfontolandó" hogy 2014. január elsejétől vezessék azt be. Az államtitkár ezt viszont nem tartja jó megoldásnak, mivel a modell bevezetése nem csak a magasabb fizetést, hanem egy másfajta munkaszervezést is jelent, amelyet tanév közben nem lehet meglépni. A kettőnek egyszerre kell indulnia, szeptember elsejétől - szögezte le.
Hoffmann Rózsa azt mondta, ennek érdekében mindent megtesz, továbbá bízik abban, hogy nem omlik össze a gazdaság és a 2013-ra számolt nem százmilliárdos, hanem egy nagyságrenddel kevesebb milliárd forintot igénylő többletet az ország képes lesz előteremteni. Ugyanis - mint fogalmazott - "sok-sok évtizedes adósságot kell pótolni", de ehhez megvan az eltökéltség a kormányban is.
A kormány hétfőn elküldte Brüsszelbe a Széll Kálmán-terv 2.0 programját, amelynek része a konvergenciaprogram és a Nemzeti Reform Program. A terv oktatási fejezete kiemelt célként fogalmazza meg a műszaki és természettudományi képesítések arányának jelentős növelését. Továbbá kitér arra is, hogy 2013-tól új képzési formaként jelenik meg a felsőoktatási szakképzés, amely fontos szerepet játszhat abban, hogy 2020-ig a vállalt célok irányába növeljék a felsőfokú végzettségűek arányát.