szerző:
Eduline

Bár a múlt héten még kihúzta volna a köznevelési törvényből Michl József KDNP-s képviselő a tanulók testi fenyítésének...

Bár a múlt héten még kihúzta volna a köznevelési törvényből Michl József KDNP-s képviselő a tanulók testi fenyítésének tiltását, csütörtökön benyújtott módosító indítványában mégis visszatenné a törvénybe ezt a szövegrészt. A képviselő ráadásul a lelki terrort, a kigúnyolást, a vallási meggyőződés kicsúfolását és minősítését, illetve "a gyermekkel szembeni szeretetlenséget" sem engedné az iskolákban - írja az Origo.

"Az elfogadhatatlan fizikai erőszak elleni fellépés mellett megerősíti a javaslatom, hogy a lelki és érzelmi bántalmazás és erőszak elítélésének megfogalmazása is szükséges a törvény szövegébe" - így indokolja Michl József KDNP-s képviselő csütörtök délután benyújtott kapcsolódó módosító indítványában, miért rakná mégis vissza a törvény szövegébe a testi fenyítés tiltását.

A képviselő múlt héten benyújtott egyik indítványában törölte volna a javaslatból, hogy "a gyermek és a tanuló nem vethető alá testi fenyítésnek, kínzásnak, kegyetlen, embertelen megalázó büntetésnek vagy bánásmódnak”. Az indoklás szerint azért, mert a megmaradó szöveg, miszerint "a gyermek, a tanuló személyiségét, emberi méltóságát és jogait tiszteletben kell tartani, és védelmet kell számára biztosítani fizikai és lelki erőszakkal szemben" szerinte önállóan is elegendő.

Ennek ellenére most benyújtott indítványában Michl visszateszi a kihúzott mondatot, és részletezi a szabályokat. A képviselő szerint nem engedhető meg a lelki és szellemi terror, a gyermek és a tanuló kigúnyolása és az önbecsülésének megsértése. Emellett Michl tiltaná a diák "hitbéli és vallásos meggyőződésének kicsúfolását, minősítését, és megsértését", illetve "az alapvető érzelmi igényeinek és szükségleteinek megtagadását".

A képviselő indítványa szerint emellett "nem engedhető meg a tanuló igaztalan gyanúsítása és természetesen a gyermekkel szembeni szeretetlenség", illetve "a kommunikációs és infokommunikációs lelki és szellemi hátrányos befolyásolás".