szerző:
MTI

Bár egyre több sajátos nevelési igényű (SNI) gyereket oktatnak átlagos igényű társaikkal együtt, vagyis integráltan, még mindig jelentős eltérések vannak egy-egy régió között - írja szerdai számában a Magyar Nemzet a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) idei tanévre vonatkozó oktatási statisztikai tükrére hivatkozva.

Általánosságban elmondható, hogy a 2016/2017-es tanévben az óvodákban, az általános iskolában és a középfokú oltatásban is enyhén magasabb az SNI-diákok aránya mint korábban. Tavaly ősszel például 741,5 ezer gyerek kezdte meg általános iskolai tanulmányait, közülük 54,7 ezer számított sajátos nevelési igényűnek, ami 1100 fős növekedést jelent az előző évi adatokhoz képest - olvasható a lapban.

Csaknem 70 százalékukat oktatják integráltan, ez 3,7 százalékkal magasabb arány mint a megelőző tanévben. Az integrált nevelésben a nyugat-dunántúli régió jár az élen: az általános iskolás SNI-diákok 79,5 százalékát oktatják együtt diáktársaikkal.

Ez az arány mindössze 59,3 százalék a sereghajtó Közép-Magyarországon, pedig épp ebben a régióban találni az összes általános iskolás SNI-diák közel negyedét. Az óvodákban az érintett gyerekek 82 százalékát nevelik együtt a többi kicsivel, míg a középfokú intézményekben szinte minden SNI-tanuló integrált oktatást kap - írja a Magyar Nemzet.