Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Saját kormánybiztosából csinált bohócot a kormány, semmi sem lesz Deutsch Tamás grandiózus 2020-ra szóló terveiből.
Hétfőn hallgatta meg a kormány Deutsch Tamást, a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztost az internetről és digitális fejlesztésekről szóló nemzeti konzultáció eredményeiről, gyakorlatba való átültetéséről. Ezzel együtt tárgyalták a Digitális Oktatási Stratégiát és a Digitális Gyermekvédelmi Stratégiát. Mivel Magyarország lakossága rossz kompetenciákkal rendelkeznek a digitális világ lehetőségeinek kihasználásához, ezért reformjavaslatokat fogalmaztak meg a programcsomagban, hogy 2020-ra érdemi változások indulhassanak meg.
Már 2020-ra látványos fejlődést szeretnének érni a digitális oktatásban, ezért szeptemberben hozzákezdenek a furcsa rövidítésű DOS végrehajtásához. Az elkészített stratégia minden elemében illeszkedik a köznevelési, a szakképzési, a felsőoktatási és a felnőttképzési rendszert fejlesztő kormányzati elképzelésekhez - mutatta be a DOS-t Deutsch Tamás miniszterelnöki biztos.
Ez az oktatásban a tudatos felhasználásra való nevelés mellett azt is jelentette volna, hogy módszeresen több digitális eszközt vezettek volna be a tanórákon, a programozásra és a minél jobb felhasználói tudás átadására a tananyag is átalakult volna: Az iskolaépületekben három éven belül a szélessávú wifi minden tanteremben kiépülne. A fizikai lehetőségek megteremtésén túl a pedagógusok tudásának, hozzáértésének, a digitális oktatási módszerek alkalmazásával kapcsolatos tudásának elmélyítésére van szükség, amit ingyenes továbbképzésekkel tennének lehetővé.
A fejlesztések átfognák a a teljes magyar oktatási rendszer - magában foglalva a köznevelés, a szakképzés, a felnőttoktatás és a felnőttkori tanulás - digitális átalakítását.
A grandiózus tervek azonban tervek maradnak, a kormány ugyanis nem fogadta el a stratégiát - mondta el Lázár János miniszter a csütörtöki Kormányinfón.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!