Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet minden évfolyamra elkészítette az új kísérleti tankönyveket, valamint az első, ötödik és kilencedik évfolyamnak megjelentek az új generációs tankönyvek - mondta sz intézet főigazgatója szombaton az M1-en.
Az új generációs tankönyvek okoskönyv változata is elérhető, lehetővé téve a digitális kompetencia fejlesztését - mondta Kaposi József.
Ezeket a tankönyveket a nemzetközi szakirodalom alapján állították össze - fejtette ki - , nem csak az oktatásfejlesztési hivatal akkreditálja, hanem a Nemzeti Tankönyvtanács szakértői is véleményezik és folyamatosan "naplózzák" a pedagógusok is a véglegesítés előtt. Hozzátette, hogy a könyvek azért kapták az "új generációs tankönyv" elnevezést, mert átmenetet jelentenek a papíralapú és a digitális tankönyvek között, a könyvek tableten és mobiltelefonon is olvashatók.
A főigazgató elmondta, hogy az intézet és az oktatási kormányzat egyik komoly kihívása a tanárok program mellé állítása, ezért is hirdették meg a természettudományi oktatás terén a Fejlesszük együtt! című programot.
A tankönyvekkel kapcsolatban azonban számos kritika érkezett korábban, Palkovics László államtitkár az augusztus 24-én tartott tanévnyitó sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva elmondta, hogy különféle vélemények vannak a tankönyvekről, ezért szerinte nem lehet egyszerűen kijelenteni, hogy az gyengébb minőségű.
Megnézheti magát, aki ebből készülne az érettségire: szakmai hibák, rossz térképek és források, zavaró fogalomhasználat. Az állami tankönyvet fejlesztő Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerint azonban a tanárok egyenesen szeretik a tankönyvet. Szombaton szakmai vitát tartott a Történelemtanárok Egylete a tizedikesek történelem tankönyvéről, mely idén második éve van a diákok kezében.