A szülők bevonása a gyerek tanulmányaiba komoly eredményeket hoz.
Kutatások már bizonyították, hogy a szülők bevonása komoly mértékben növeli a diákok teljesítményét. Na de hogyan kapcsolja be egy tanár a szülőt az iskolai munkába? Erre adott egy elég egyszerű választ egy új brit tanulmány: üzennek apunak és anyunak.
A kutatás lényege dióhéjban annyi, hogy azon gyerekek sokkal jobban teljesítettek az iskolában, akiknek a szüleit a dogák és felelések előtt értesítették arról, mi vár a gyerekére. Arról is üzenetet kaptak, hogy miről fognak tanulni a következőkben. Így aztán vagy együtt tanulhattak a gyerekkel, vagy csak simán felügyelhettek, hogy a diák tanul-e a másnapi dogára.
A tanulmány kiemeli, hogy ez a megoldás nem csak egyszerű és hatékony, de elég olcsó is: kiszámolták, nem egészen 8 fontos költséget jelenteni az államnak diákonként egy tanév alatt. A brit kormány jelenleg 500 dollárt költ diákonként havonta az oktatásra.
Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban már több program is indult, hogy a szülőket "kiképezzék" arra, hogy akár matekból is tudjanak segíteni gyerekeiknek.
(QZ)