Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Amerikai kutatók rátaláltak arra a három génre, amely az iskolai teljesítményért felelős: eszerint előre meg lehetne...
Amerikai kutatók rátaláltak arra a három génre, amely az iskolai teljesítményért felelős: eszerint előre meg lehetne jósolni, ki milyen eredménnyel érettségizik le, vagy jelentkezik-e főiskolára, egyetemre – írja a Huffington Post.
A több ezer amerikai bevonásával készült vizsgálat megállapította, hogy a DAT1, a DRD2 és a DRD4 nevű gének összessége felelős azokért az adottságokért, amelyek meghatározzák az iskolai eredményt.
„Ez nagyon fontos felfedezés, megtaláltuk a kapcsolatot a gének és az emberi teljesítmény között. A gyerekek fejlesztésének és oktatásának irányait alapjaiban változtathatja meg az eredmény” – jelentette ki Kevin Beaver, a tanulmány egyik szerzője.
A kutatók általános- és középiskolás diákok iskolai teljesítményét kezdték figyelni a kilencvenes évek közepén, és egészen 2008-ig, több mint tíz éven keresztül követték a pályájukat. A résztvevőktől DNS-mintát vettek, és több kérdőívet is ki kellett tölteniük.
A kutatók szerint természetesen az eredmény nem jelenti azt, hogy mindenkinek előre meg van írva a sorsa. A gének ugyan felerősíthetik az emberek egy-egy tulajdonságát, de ez nem törvényszerű. Mégis létezik a „velünk született tudás”? Összefoglalónkat itt olvashatod.