szerző:
Eduline

„Szó sincs arról, hogy az iskola vagy az állami intézményfenntartás működésképtelenné vált volna” – így reagált a Klebelsberg Központ arra, hogy Fazekas László, a budapesti Farkasréti Általános Iskola igazgatója lemondott, a döntését indokló levelében pedig azt írta, a rendszer teljes csőd, a pedagógusok reménytelen helyzetbe kerültek, a diákok pedig túlterheltek.

©

Az igazgató hozzátette azt is, lemondó levele egy segélykiáltás a többi állami fenntartású iskoláért, pedagógusaiért és vezetőiért, de leginkább a jelenlegi és leendő diákokért.

A rendszer teljes csőd - felmond a Farkasréti Általános Iskola igazgatója

Az igazgató hosszú levélben indokolja döntését, amelyet a diákoknak és szüleiknek is elküldött, azt írja, levele egy segélykiáltás a többi állami fenntartású iskoláért. Beadta lemondását a Farkasréti Általános Iskola igazgatója - írja a 444.hu. Fazekas László hosszú, 9 oldalas levélben indokolta meg döntését, amelyet a Dél-Budai Tankerületi Központ Intézményi Tanácsán kívül az iskola diákjainak és szüleiknek is elküldött.

A Klebelsberg Központ péntek esti közleményében azt írta, nem tudják értelmezni azokat a kijelentéseket, hogy folyamatosan nő a pedagógusok terhelése az iskolában, a farkasréti iskolától kapott adatok alapján az idei tanévben nem csökkent a pedagógusok száma, miközben csökkent a diákoké. Az egész iskolában összesen 7 túlóra van.

„Visszautasítjuk azt is, hogy a minőségi oktatás feltételei ne lennének adottak a Farkasréti Általános Iskolában. A tankerületi központ többek között engedélyezte a kis létszámú osztályok fenntartását annak ellenére, hogy például a tavalyi hatodik évfolyamból 28 tanuló választott másik iskolát magának, ennek következtében a jelenlegi 7. évfolyamon 14-17 fős osztályok vannak” – írja a központ.

Hozzátették azt is, hogy az iskolában 2017-ben és 2018-ban több tízmilliós korszerűsítési, karbantartási beruházást végzett el a tankerületi központ, és ebben a tanévben is biztosítja a szükséges fejlesztő szakembereket. „Sajnálatosnak tartjuk, hogy az iskola igazgatója úgy érzi, számára túl nagy feladatot jelent az intézmény vezetése annak ellenére, hogy a fenntartó támogatja őt” – írják.