szerző:
Eduline

Nincs szó országos pedagógushiányról a Klebelsberg Központ szerint.

A Magyar Idők azt írja, a tankerületi központok által fenntartott intézményekben a betöltetlen álláshelyek száma a fluktuáció által ugyanis egy-két százalék között mozog, biztosítják a feladatok ellátását, ahol betöltetlen álláshely van, ott ezt fizetett túlórákkal, óraadói megbízásokkal oldják meg.

A lap azt írja, Magyarországon továbbra is az OECD-átlag alatti az egy pedagógusra jutó gyermekek száma, ráadásul a tankerületi központok fenntartásában működő intézményekben a 2017–2018-as tanévhez képest összességében a szeptember 15-i állapot alapján ezerkétszáz fővel több a pedagógus munkakörben foglalkoztatottak száma.

A Klebelsberg Központ szerint a pedagóguspálya egyre vonzóbb, 30 százalékkal nőtt a hallgatók száma. „A probléma megelőzésére hosszú távon megvannak a szükséges oktatáspolitikai válaszok” – közölte a Klebelsberg Központ.

Ezt gondolják a szülők a tanárhiányról: a matematika- és angoltanításban már kritikus a helyzet

A Szülői Hang több mint ötezer szülő részvételével készített felmérésből kiderül: az általános iskolákban a matek- és az angolórákat érinti leginkább a tanárhiány. Mivel részletes statisztika nem volt a tanárhiány mértékéról, a Szülői Hang Közösség online szülői felmérést készített a tanárhiányról és az azzal összefüggő problémákról - írja a 24.hu.