Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása sehol nem jelenik meg a 2013.
Az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása sehol nem jelenik meg a 2013. évi költségvetésről szóló törvényjavaslatban. Ha a törvény a jelenlegi állapotában kerül elfogadásra, akkor egy lassan tíz éve futó iskolafejlesztési programot állíthat meg, melyben évente húszezer óvodás gyermek és több százezer tanuló, valamint közel tizenötezer pedagógus vesz részt. Ez utóbbiak jelentős bérkiegészítése is a tervezet áldozatául eshet - írja a hvg.hu.
Az Roma Sajtóközpont által megkérdezett szakértők szerint a kormányzat tervezett oktatási intézkedései nyíltan elitisták, és éppen a szegényebb rétegek iskolai sikeressége ellen hatnak, ráadásul számos ponton ellentétesek az uniós irányelvekkel, amelyek például a diplomások számának növeléséről szólnak.
Tény, hogy a gazdaságélénkítési céllal megírt kormányzati stratégia, a Széll Kálmán-terv oktatáspolitikai fejezete szerint „hiányzik az egészséges arány a gimnáziumok, a szakközépiskolák és a szakiskolák között” – amit nehezen lehet nem szelekciós érvelésként érteni. A legszegényebbek gyerekei pedig évtizedek óta a szakképzésbe járnak. A roma gyerekek többségének ez jelenti az oktatás végpontját, feltéve, hogy elvégzik a középiskolát. A teljes cikket a hvg.hu-n olvashatjátok el.