Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az Oxford University tanulmánya szerint ronthatja a diákok eredményeit, ha egyfolytában táblázatokat magoltatnak...
Az Oxford University tanulmánya szerint ronthatja a diákok eredményeit, ha egyfolytában táblázatokat magoltatnak velük, és magyarázatot sem fűznek a tanulnivalóhoz.
A tanulmány kifejti, hogy a gyerekek egy idő után elvesztik a fonalat, a korábban érdeklődő alsósok a felső tagozatban már nem tudják befogadni az újabb és újabb táblázatokat, képleteket.
Nick Gibb közoktatásért felelős brit miniszter másfél hónapja azt nyilatkozta, a diákoknak gépiesen kellene megtanulniuk a szorzótáblát, különösebb tanári magyarázat nélkül. Ebben a szellemben készült a legújabb matematikai tantervtervezet is, amely a 10-es szorzótábla után a 11-est és a 12-est is bemagoltatná a kilencéves gyerekekkel.
Peter Bryant professzor, a tanulmány egyik szerzője azonban amellett érvel, hogy nem szabad automatikusan tanulni, minden esetben szükség van a részletes magyarázatra. Ahelyett, hogy a diákok elé teszik a szorzótáblát, a tanároknak példákkal kellene illusztrálniuk a szorzást és osztást.
A kutatások azt mutatták, hogy azok a diákok, akiknek alaposan elmagyarázták a szorzótáblát 8-9 éves korukban, tizenévesen sokkal jobban teljesítettek matematikából, mint azok, akik ugyan jól számoltak alsó tagozatban, de főként magolással jutottak új ismeretekhez. Milyen gyorsan számolsz? Az itt található játékokkal tesztelheted magad.