Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Törvényes garanciát akarnak a tankönyves vállalkozók arra, hogy a tankönyvvé nyilvánítás a jövőben is kizárólag...
Törvényes garanciát akarnak a tankönyves vállalkozók arra, hogy a tankönyvvé nyilvánítás a jövőben is kizárólag szakmai szempontok alapján történik - írta a Magyar Nemzet.
A lap szerdai számában Szarvas-Ballér Judit, a Tankönyves Vállalkozók Országos Testületének elnöke ad hangot aggodalmának azzal kapcsolatban, hogy a tankönyvpiac rendjéről szóló törvényhez benyújtott módosító indítvány szerint az emberi erőforrások minisztere nyilvános pályázattal maga választhatna ki kiadványokat, s ezek az általános eljárás nélkül kerülhetnének fel a hivatalos jegyzékre.
Az elnök kifogásolja, hogy a kiválasztás szubjektív lehet, ha a miniszter úgy dönthet, hogy ezt semmilyen szakmai grémiummal nem vitatja meg. Kifogásolta azt is, hogy a javaslat nem tisztázza, hogy a pályázatnak egy vagy több nyertese lehet, mint ahogy szerinte érthetetlen a javaslat azon passzusa is, hogy ha van a pályázati úton nyertes könyv, akkor az iskola köteles azt rendelni, és nem lehet helyette mást választani.
"Hiába adják meg a lehetőséget a kiadónak, hogy más úton akkreditáltassák könyveiket, ha az egésznek semmi értelme, hiszen az iskolába úgysem juthatnak el" - mondta az elnök. Szerinte a jelenlegi akkreditációs eljárások elég szigorúak, azokon nem kellene változtatni.
Szarvas-Ballér Judit szerint nemcsak a pályáztatás jelent problémát, hanem az is, hogy nincs elegendő idő arra, hogy a 2013 őszén induló tanévre elkészüljenek a kerettantervek alapján megírt új - első, ötödik és kilencedik évfolyamos - tankönyvek, miközben a kerettantervekről még semmit sem tudnak.