Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az oktatási államtitkár nem tartja elképzelhetőnek, hogy 2014-ig elhalasszák a pedagógus-életpályamodell bevezetését.
Az oktatási államtitkár nem tartja elképzelhetőnek, hogy 2014-ig elhalasszák a pedagógus-életpályamodell bevezetését. Erről Hoffmann Rózsa az MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában beszélt szerda reggel.
Az oktatási államtitkár azt mondta: a kormány felismerte a pedagógus-életpályamodell bevezetésének szükségességét. "Úgy látom és úgy remélem, hogy a körülmények adottak lesznek" - mondta Hoffmann Rózsa az eredeti dátumra, a 2013. szeptemberi bevezetésre utalva.
Fájlalta, hogy a Széll Kálmán-terv 2.0 mondatait - mint megjegyezte - rosszul interpretálják, ez ugyanis úgy kezdődik, hogy az életpályamodell 2013 szeptemberében lép életbe. Ezt követi az a mondat, hogy ha a makrogazdasági körülmények indokolják, esetleg vizsgálni kell a 2014. január 1-jei, csúsztatott bevezetést - közölte Hoffmann Rózsa.
Az oktatási államtitkár a Nemzeti alaptantervre (Nat) vonatkozó felvetésre megerősítette, hogy bekerülnek Wass Albert művei, illetve Kertész Imre Sorstalanság című regénye. Arra törekedtek, hogy azok a művek, amelyek vitán felül állnak, kerüljenek be az első, ötödik és kilencedik évfolyamon 2013-tól felmenő rendszerben életbe lépő Natba - jelezte az államtitkár.
További kérdésre a felsőoktatásról szólva azt mondta: a megszorítás tény, de ebből nem következik, hogy egyetemeket, főiskolákat be akarnak zárni. Átalakításra szükség van, de bezárásokat nem terveznek - erősítette meg az oktatási államtitkár. Mint mondta, át kell gondolni az intézmények képzési szerkezetét, gazdaságos működtetését, és "meg kell tenni azokat az intézkedéseket, amelyek javítanak a helyzeten". Hozzátette: az intézményekkel napi tárgyalásban vannak, és belátták, hogy nem folytatható így tovább.