Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Együttműködik az oktatási államtitkárság és a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) a természettudományos kerettantervek...
Együttműködik az oktatási államtitkárság és a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) a természettudományos kerettantervek kidolgozásában - jelentette be Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár és Pálinkás József, az MTA elnöke szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.
Hoffmann Rózsa kiemelte: azt várják az új kerettantervektől, hogy visszaadják a diákok érdeklődését a természettudományos tárgyak iránt. Jelezte: az eredeti ütemtervet tudják tartani, és az új kerettantervek első változatai augusztus végére elkészülnek.
Az oktatási államtitkár azt mondta: az igazi "természettudományos fejlődést" azoknak a tagozatos iskoláknak a visszahozatalától várják, amelyeknek a száma az elmúlt évtizedben sajnálatos módon minimálisra zsugorodott, holott az utánpótlást ezek az intézmények biztosították.
Kérdésre válaszolva kitért arra is, hogy nagyon sok iskolában kihasználatlanul állnak a természettudományos laboratóriumok, ennek okát többi között az eddigi tantervi szabályozatlanságban és az ellenőrzés hiányában látta.
Az új életpályamodellben a munkaidő szabályozása lehetővé teszi majd, hogy a kísérletezés is bekerüljön a magyar tanítás gyakorlatába, a szakmai ellenőrzés szintén kitér majd erre. Az Új Széchenyi Terv részeként pedig többmilliárdos természettudományos laboratóriumi pályázati kiírások meghirdetése van folyamatban - mondta.
Pálinkás József az életkori sajátosságok figyelembevétele mellett azt hangsúlyozta, hogy a gondolkodás tanítása, és nem ismerethalmaz átadása a cél. Hozzátette: olyan kerettantervek kidolgozását kérte, amelyekben a tantárgyak egymáshoz kapcsolódnak, "együttműködnek, beszélnek egymással".
Az MTA elnöke szerint fontos, hogy a tantervek egybefoglalják a szakterülethez tartozó legfontosabb jelenségeket, fogalmakat, értelmezéseket, de szem előtt kell tartani azt is, hogy a megértés kulcsa a legtöbb esetben az egyszerűsítés.
"Tantárgyi keretben reális tantervet" szeretnének megalkotni - mondta, hozzátéve: aki nagyon sokat akar markolni, az keveset fog. Figyelembe kell venni, hogy nem tantárgyat tanítanak, hanem gyerekeket - fűzte hozzá.
Az MTA elnöke az ember és természet műveltségterületen a kerettantervek kidolgozására három akadémikust, Patkós Andrást, Falus Andrást és Náray-Szabó Gábort kérte fel. Először tantárgyi akadémiai munkacsoportok jönnek létre, és a kerettanterv egészét az MTA közoktatási elnöki bizottsága is megtárgyalja majd.