"Ez a múlt, ezt már most zárjuk le, mindig vannak olyanok, akik úgy gondolják, hogy nem ez volt a helyes, ez belefér a...
"Ez a múlt, ezt már most zárjuk le, mindig vannak olyanok, akik úgy gondolják, hogy nem ez volt a helyes, ez belefér a demokrácia kereteibe" - így válaszolt keddi sajtótájékoztatóján Hoffmann Rózsa arra a kérdésre, mit szól ahhoz, hogy Pokorni Zoltán, az országgyűlés oktatási bizottságának fideszes elnöke nem szavazta meg az új közoktatási törvényt.
Az oktatási államtitkár szerint a 1993-ban hozott közoktatási törvényt már nem lehetett használni, "szerkezetében fellazult, nehezen követhető volt", és túlszabályozás alakult ki. Az új törvény legfontosabb célja, hogy segítse a megújulást, amelyre a társadalomnak szüksége van, ehhez pedig az iskola adhatja a leghatékonyabb segítséget - fűzte hozzá.
Az államtitkár úgy fogalmazott: a cél, hogy a nevelést - amelynek mindig értékalapúnak kell lennie - "visszaemeljék jogaiba". A műveltségnek egységesnek kell lennie, ez megállíthatja a társadalom kettészakadását, ennek garanciája lesz a nemzeti alaptanterv, illetve a kerettantervek rendszere, utóbbiakból az iskoláknak választaniuk kell majd, végrehajtásukat pedig ellenőrzik - tette hozzá.
Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár kiemelte: korábban több ezer oldal hozzászólást kapott az oktatási államtitkárság a törvény koncepciójának jobbítására, ennek eredményeként a szöveget negyedrészt átalakították. A törvényjavaslat a parlamentben komoly vitákat váltott ki, de úgy érzik, hogy koherens, használható kerettörvényt alkottak, amelyet elfogadott a parlament. Mint mondta, remélhetőleg még az idén megjelenik a törvény szövege a Magyar Közlönyben.
Szólt arról, hogy tavasszal a törvény végrehajtására "rendelettömeg" várható; ezekben tisztáznak sok részletkérdést, amelyek már megjelentek a vita során is. A törvény nem politikai iránymutatás, alapértéke pedig a közösség központi szerepe és tisztelete - hangoztatta.
További kérdésre Hoffmann Rózsa elmondta: "minden szándék megvan arra", hogy a pedagógus-életpályamodell végrehajtásához szükséges pénzt az ország előreteremtse. Ebben a gazdasági helyzetben azonban 100 százalékig biztosat nem lehet állítani - hangsúlyozta.