szerző:
Eduline

A nevelési problémákkal - például autizmussal – küzdő diákok jó része nem kapja meg a megfelelő nevelést, mert az intézmények többsége nincs felkészülve erre – írja a mai Magyar Nemzet. Nincs elég szakember, és a rendszerrel is vannak gondok.

©

A sajátos nevelési igényű gyerekek fejlesztése terén komoly hiányosságok vannak, ezért Székely László ombudsman ezek pótlására szólította fel a Kliket és az Emberi Erőforrások Minisztériumát – írja a lap.

Az alapjogi biztos szerint a problémák a területen tapasztalható szakemberhiányból fakadnak, emiatt nem kapják meg az érintettek a megfelelő terápiát. Emellett a szakértői eljárások is túl hosszúak. Ha a jogszabályoknak megfelelően folytatják le őket, két hónapot vesznek igénybe, ezalatt pedig a gyerekek nem kapnak megfelelő ellátást.

Székely azt is kifogásolja, hogy a fejlesztő foglalkozásokat sokszor a tanórák terhére szervezik meg az intézményekben, így előfordulhat, hogy egy gyerek pl. logopédiai foglalkozás miatt lemarad egy adott tárgyból.

A lapnak nyilatkozó Hanesz József Klik-elnök szerint a fenntartó utazópedagógusok segítségével próbál enyhíteni a szakemberhiányt, ám ennek a teherbíró-képessége véges.