Az ellenkonzultációs kampány lezárását követő napon az aHang 100 ezer üres konzultációs ívvel utazott Brüsszelbe, hogy a csúcstalálkozó ideje alatt felhívja az európai döntéshozók figyelmét a magyar kormány propagandájára.
Sajtótájékoztatójukat Orbán Viktor brüsszeli „főhadiszállása” előtt tartották, a Rue de la Loi-n, ahol nemrég a magyar kormány 10 millió euróért vásárolt meg egy épületet – írta meg a szervezet közleményében.
„Azért jöttünk ma ide, hogy az európai döntéshozók figyelmét is felhívjuk arra, hogy az Orbán-kormány narratívájával ellentétben a nemzeti konzultáció nem képviseli a magyar emberek többségének az álláspontját. A magyar választók mindössze 18%-a töltötte ki a konzultációt, amelyet a magyar miniszterelnök a teljes társadalom 98%-nak próbál meg beállítani A kormány propaganda kérdésekben folytat látszat párbeszédet, miközben olyan, társadalmilag fontos kérdésekben, mint az oktatás, a lakhatás vagy az egészségügy, még csak meg sem kérdezi az emberek véleményét”
- mondta az eseményen Szalóki Viktor, az aHang szóvivője.
A szervezet képviselői arra is rávilágítottak, hogy miközben a kormány a szuverenitásvédelemről kéri ki az emberek véleményét, decemberben már elfogadták az erre irányuló törvénycsomagot.
A szóvivő szerint „több milliárd forint közpénz folyik el egy kormányzati propaganda kampányra, miközben a miniszterelnök a saját szavazóit is semmibe veszi.”
Az aHang sajtótájékoztatóját Facebookon is közvetítették:
Az aHang, az Egységes Diákfront és a 7IGEN kampánya január 31-én ért véget. Ezt követően az ország több mint 800 leadópontjáról megkezdték az ívek összegyűjtését. Azoknak pontos számáról várhatóan a jövő hét folyamán adnak tájékoztatást a szervezetek.