A Belügyminisztérium szerint a kérdőív célja "az oktatás minőségének javítása", a Szülői Hang szerint azonban inkább a pedagógusok ellen hangolnák a szülőket.
"Egyetért azzal, hogy a jogszabályban meg nem engedett munkamegtagadásban részt vevő pedagógusokat felelősségre vonják?" - többek között ehhez hasonló kérdések is bekerültek a Belügyminisztérium újabb, szülőkek küldött kérdőívébe.
A Belügyminisztérium az „oktatás minőségének javítása” érdekében a tavalyi felmérés után ismét a szülők véleményét a Kréta rendszeren keresztül a magyar oktatásról és a pedagógusokról, ami többek között a pedagógusok korábbi polgári engedetlenségéről, az "esetleges sztrájkjáról" és arról is kérdezi a szülőket, hogy mi a véleményük arról, hogy a pedagógusok esetenként magáncélra használjanak mobiltelefont a tanórán.
A kérdőívvel kapcsolatban a Szülői Hang a lapunknak küldött közleményében azt írja:
"a manipulatív módon megfogalmazott kérdések alkalmasak arra, hogy a szülőket az oktatás jobbításáért küzdő pedagógusok ellen fordítsa, ugyanis a kérdésfeltevés ki van ragadva a kontextusból, és nem lehet rá jól válaszolni."
Hozzáteszik: a közoktatásból idén több mint négyezer, 2022-ben több mint ötezer pedagógus távozott, és helyettük sok esetben csak nyugdíjasokat, óraadókat tudtak alkalmazni, sokszor pedig a többi pedagógusra hárul a többletmunka mert senkit sem tudtak felvenni.
"A kormányzat azonban nem kérdez rá arra, hogy a szülők miként tapasztalják a pedagógushiányt, ehelyett a kérdőív inkább a helyzet jobbításáért küzdő pedagógusok ellen próbálja hangolni a szülőket" - írják, arra kérve a kitöltőket, hogy ahelyett, hogy megválaszolnák a manipulatívan megfogalmazott kérdéseket, inkább a szöveges visszajelzés résznél kérdezzék a kormányt arról, hogy
- Hogyan lehetséges, hogy a magyar kormány hagyta, hogy 2023-ban több mint 4 ezer, 2022-ben több mint 5 ezer pedagógus hagyja el hivatását, köztük sokan végső elkeseredésükben vagy a kormányzat által erőltetett státusztörvény miatt, mert nem tudtak megélni fizetésükből és nem voltak adottak a minimálisan elvárható munkafeltételek sem?
- Ígéretei ellenére miért nem adott a kormány méltó béremelést a pedagógusoknak, és miért várt az EU-s támogatásokra, miközben a minőségi közoktatás nemzeti hatáskör, a közoktatás minősége pedig jövőnk záloga?
- Hogyan kívánja megszüntetni a kormányzat a mostanra kritikus mértékűvé vált pedagógushiányt, melynek káros hatásait napról napra érzik a gyerekek és a szülők is?