A cyberbullying érzelmileg megterhelőbb lehet, mint az "offline" zaklatás - mutatjuk, milyen esetekben beszélhetünk internetes bántalmazásról.
A cyberbullying a zaklatás online formája, amikor a zaklató csúfolódó, lejárató, kárörvendő vagy fenyegető üzenetekkel megszégyeníti áldozatát - írja a Kék Vonal, hozzátéve, a cyberbullying a személyes zaklatással ellentétben nem ér véget kicsengetés után, hanem az online térben bármikor megtörténhet. Ráadásul az online zaklatás jelemzően nagy nyilvánosság előtt történik, a megszégyenítő tartalom pedig hosszú ideig terjedhet.
Mit érezhet az áldozat?
A bántalmazás áldozata jellemzően zavarnak és zaklatottnak érezheti magát, ugyanakkor szégyenérzetet és tehetetlenséget is tapasztalhat, amely miatt nehéz külső segítséghez fordulni. Az áldozat hosszú távon elszigetetté és bizalmatlanná válhat.
Mi számít cyberbullyingnek?
A Kék Vonal összegyűjtötte, milyen esetekben beszélhetünk internetes zaklatásról: ide tartozik például a fenyegető üzenetek küldése, a provokatív fényképek készítése és megosztása a másik emberről, a támadó, trágár hozzászólások írása és a pletykák, valótlan tartalmak terjesztése is.
Ha úgy érzed, segítségre van szükséged, hívd a krízishelyzetben lévőknek 24 év alattiaknak rendszeresített, ingyenesen hívható 116-111 telefonszámot! Ha egy 24 év alatti fiatalért aggódsz, akkor keresd a Kék Vonal felnőttek számára fenntartott segélyvonalát, a 116-000-át. Amennyiben másvalakiért aggódsz, ezt az oldalt érdemes megnézned, vagy keresd meg a Kék Vonal alaptíványt online.