Körülbelül 872 millió diák - a világ tanulóinak fele - továbbra sem tud személyesen iskolába járni a járvány miatt. Henrietta Fore, az Unicef ügyvezető igazgatója globális oktatási vészhelyzetnek nevezte a helyzetet.
Henrietta Fore, az Unicef ügyvezető igazgatója szerint a világjárvány csúcspontján 192 országban zártak be az iskolák, így nagyjából 1,6 milliárd diák töltötte otthon a napjait - írta meg a The Guradian.
„Ezeknek a diákoknak csak egy része volt olyan szerencsés, hogy otthonról - neten, rádión vagy tévén keresztül - becsatlakozzon az oktatásba. Az Unicef adatai szerint azonban legalább 463 millió tanuló számára nem volt távoktatás" - mondta Henrietta Fore a WHO (Egészségügyi Világszervezet) előtt tartott tájékoztatóján. Körülbelül 872 millió diák - a világ tanulóinak fele - pedig továbbra sem tud személyesen iskolába járni a járvány miatt - állította, majd globális oktatási vészhelyzetnek nevezte a helyzetet.
Az Unicef nemrégiben végzett felméréséből az is kiderül, hogy 158 országból minden negyedikben még nem tűzték ki az iskolák újranyitásának dátumát. Fore szerint az ilyen hosszú bezárások kifejezetten negatívan hatnak a diákokra: hatással van a mentális egészsgégükre, jobban ki vannak téve a fizikai és érzelmi erőszaknak. Kiszolgáltatottabbak lesznek a gyermekmunkára, a szexuális visszaélésekre, és kevésbé valószínű, hogy ki tudnak törni a szegénységből.
Néhány országban minél hosszabb ideig maradnak iskolán kívül a gyerekek, annál kisebb az esélyük a visszatérésre - mondta, majd hozzátette, hogy "az előrejelzések szerint legalább 24 millió gyermek lemorzsolódik a Covid-19 miatt".
Míg egyes iskolákban már az első koronavírusos eset után távoktatást rendelnek el az érintett osztályokban - vagy az egész iskolában -, addig máshol egyetlen fertőzéssel érintett osztályt sem küldenek karanténba. Egyre követhetetlenebbek és logikátlanabbak a hatóságok intézkedései.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|