szerző:
Eduline
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Több középiskolás olvasónk is arról számolt be, nincsenek online óráik az új rendszerben, cserébe viszont annál több leadott tananyaggal állnak szemben, amivel egyedül - idő szűkében - kell megbirkózniuk.

Online óráink nincsenek, legalább ezzel nem húzzák az időt

- írta egy végzős középiskolás diák levelében. Azonban kiderült, ezzel egyáltalán nem szabadult fel több ideje. "Úgy hittem, jó lesz ez a rendszer, mivel ki tudom építeni a saját tanulási módszerem egy-egy tantárgyra. Mi most konkrétan házi áradatot kapunk - ez a 12. év végén egyenlő az időpazarlással. Olyen házikat kapunk, mint például: vázlat lemásolása füzetbe, ppt-készítés, stb. A vázlat lemásolás minimum másfél órát vesz el tárgyanként, mivel annyi anyagot küldenek. Egy teljes nap kéne ahhoz, hogy a házi, plusz érettségi gyakorlás működjön.

Egy másik diák is hasonló tananyagmennyiségről számolt be: vannak tanárok, akik olyan házikat adnak arra hivatkozva, hogy most úgyis van időnk, ami több órát is igénybe vesz - fogalmazott a tanuló.

Online órám csak matematikából van

- ezt már egy harmadik, szintén érettségire készülő diák írta nekünk. Hozzátette, hogy matekból is csak azért van online órájuk, mivel emelteznek belőle, és a szóbeli tételeket veszik át. Mindez viszont azzal is jár, hogy szerinte sok tanár csak úgymond odaadja a diákoknak a tananyagot, hogy "hajrá, jöjj rá, hogy kell". Volt, hogy két órán keresztül korrepetálást tartottam a barátaimnak emiatt - tette hozzá.

Hármunknak nem volt egy hét alatt 2 olyan órája, amikor a tanárral bármilyen aktív beszélgetés kialakulhatott volna

- írta egy olvasónk, aki másik két, nála fiatalabb testvérével tanul az új rendszerben. Ebből következik, hogy anyukánk és én próbáljuk őket tanítani több-kevesebb sikerrel - tette hozzá, majd azt is elmondta: az egész rendszerszerűség felbomlott. Van, hogy nem kapunk feladatot egész napra, van, hogy kapunk annyit, hogy napokig kell vele foglalkozni. És ha nem érti a diák, akkor így járt, vagy esetleg segíthet magán, ha tud, az internet segítségével.

„Nem gondolnám, hogy az extra terhelés és feladat hasznos lenne ebben a helyzetben" - tanárok a digitális oktatásról

Milyennek tartják eddig a digitális oktatást? Mennyire volt nehéz az új rendszerhez alkalmazkodni, és mennyi feladatot kapnak a gyerekek? A rengeteg diák és szülő véleménye után a tanárok is beszámoltak nekünk eddigi tapasztalataikról.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!