Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium tantestülete, csatlakozva több hazai tantestülethez, tiltakozik az új Nemzeti Alaptanterv tartalma és bevezetése ellen.
Az iskola szerint többek között a NAT nem alaptanterv, nem a magyar oktatás alapelveit és irányait rögzíti, hanem egy túlszabályozott tanmenet, ami nem ad lehetőséget arra, hogy az egyes tanári közösségek szabadon döntsenek arról, miként fejleszthetik a legjobban diákjaikat - írják a közleményükben.
A NAT nem ad lehetőséget arra, hogy a tanárok azt az alkotó értelmiségi szerepet töltsék be, amire a társadalomnak szüksége van és ami megilleti őket. Illetve bár kifejezetten progresszív alapelveket is hangoztat, azok gyakorlati megvalósítására semmilyen lehetőséget nem ad, ezáltal devalválja azokat az alapelveket, amik a mi iskolánkat is jellemzik.
Valamint szerintük tudás- és gyerekszemlélete részben elavult, részben egy soha nem is létezett felfogást tükröz.
„Felszólítjuk ezért az EMMI-t és a kormányt, hogy álljon el az új NAT szeptemberi bevezetésétől, és kezdjen társadalmi egyeztetést egy korszerű, a jövőt szolgáló NAT elkészítéséről” – írják.
Egyre több és több iskola tanári gárdája és diákja csatlakozik az új Nemzeti alaptanterv elleni tiltakozáshoz. Sokan az új NAT visszavonását követelik, hiányolják a nyilvános és szakmai egyeztetést és korszerűtlennek tartják a dokumentumot. Összegyűjtöttük, kik adtak ki eddig nyílt levelet vagy közleményt a Nemzeti alaptantervvel kapcsolatban.
Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.
|