A pedagógusminősítés nem más, mint egy színpadi mutatvány?

10

"Unokáim, testvéreim unokái, szomszédgyerekek és tanítványok egytől egyig arról számolnak be, hogy a tanárnéni/bácsi minősülős órája színpadi mutatvány volt, a legkevésbé sem hasonlított a hétköznapira" - olvasható a pedagógusminősítési rendszerről abban az olvasói levélben, amelyet a Független Tanerők Hangja nevű Facebook-csoport tett közzé.

Forrás: pixabay

"Gratulálok minden minősültnek! De egyben nagyon szomorú vagyok. Unokáim, testvéreim unokái, szomszédgyerekek és tanítványok egytől egyig arról számolnak be, hogy a tanárnéni/bácsi minősülős órája színpadi mutatvány volt, a legkevésbé sem hasonlított a hétköznapira. Mosoly a gorombaság helyett, csoportmunka, differenciálás, betanított dolgok. Kivétel nélkül. (7 unokám 16 tanára minősült így eddig. Ezen kívül a testvéreim unokái, egyéb ismerősök, tanítványok...csak 1 lenne már, aki azt mondja, h hasonlított a minősülős óra a szokásosra)" - olvasható a levélben.

hirdetés
hirdetés

A levél szerzője hozzáteszi: a fő baj, hogy a minősített pedagógusok nem csak korábban nem csináltak ilyeneket, hogy csoportmunka, kooperatív technikák, differenciálás, de utána sem. "Akkor mire jó az egész? Néhányan, ha tehetnék, a nemzet színészeit kérnék fel diáknak. Belegondolt valaki már abba, hogy ezzel milyen mintát ad a gyerekeknek?" - zárul a levél.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, jövőre 35 ezer pedagógus vehet részt a minősítési eljárásban az emberi erőforrások miniszterének múlt szerdán közzétett határozata alapján.

„A hivatásuk iránt elkötelezett tanáregyéniségek mélyen megalázónak tartják ezt a procedúrát"

„A hivatásuk iránt elkötelezett, karizmatikus tanáregyéniségek mélyen megalázónak tartják ezt a procedúrát" - mondta a pedagógusminősítés rendszeréről Marton Lívia tankönyvszerző, angoltanár, aki az Eduline-nak adott interjúban arról is beszélt, mitől éreznék jól magukat a pedagógusok az iskolákban, és miért igaz a tanári portfóliókra, hogy „a papír mindent elbír".

hirdetés

Hozzászólások (10) , melyek közül a legfrissebbek:

Nemkamu

Nálunk valaki úgy szerezte meg a ped 2,hogy se előtte, se utàna nem tartotta meg az óráit!!!

Írtam. Törölték?

Igaz, a minősítő óra és a portfólió is "fényezett", sőt az osztály is, hiszen többen is nézik az órát. A tanulócsoportot is előkészítik a megváltozott helyzetre (ha nem így tesznek, félő, hogy "lefagy" az osztály!!!)
DE! A pedagógus "csak" alkalmazkodik a minősítés eleve sok tekintetben rossz rendszeréhez. Lehet, hogy a hibás rendszert és nem a pedagógust kellene megszólni?

sufniepito!
Tisztelt Igazgató Úr! Őszinte elismerésem az Öné! Nem csak a pályán eltöltött hosszú évtizedekért, hanem a szerénységéért is!
Ön azt írja, hogy "... például a P2-vel járó összeg sem mellékes. ..." - én értem, csak az a kb. 90 Euro havonta itt a "Balkán" szélén azért egy kicsit megalázó, nem?! Vagy a havi nettó 550-990 Euro fizetés a "vasfüggöny" túloldalán 2500 - 4000 Euro / hó összeghez képest óriási differencia!
Avagy a pályakezdő, akit "gyakornok" státuszba SKATULYÁZUNK be, havi nettó 117 ezres alamizsnáért KECCSOL... Neki mit mondjunk, hisz a diplomájába az van írva, mint nekünk 30-40 éve: általános iskolai tanár, avagy középiskolai tanár!!!
Mit mondjunk a végzős hallgatóknak (pedagógus), aki csak nyelvvizsga ellenében kaphat diplomát?! Beszél mondjuk németül, kimegy nyáron Svájcba mosogatni 900 ezer forintnak megfelelő összegért... MARADJ OTT?!

Azt írja, hogy ilyen órát a gyerekek még nem láttak. Tehát a tanárok nem úgy tanítanak nap, mint nap, mint a minősítő órán. Akkor lehet, hogy nap, mint nap színészkednek? A főiskola befejezéséhez is meg kellett vizsgaórán mutatni a tanultakat! Ablak kellene minden tanterem ajtajára, mint az amerikai filmekben látható!.....

sufniepito

35 éve vagyok a pályán, 25 évig voltam igazgató. Sok mindent láttam már, jót is rosszat is. Én sem értek egyet a "kirakat" órákkal, de kedves "Nagymama!", amikor Ön bármilyen megmérettetésre készült, nem adott bele "mindent"? Amikor az esküvője volt, nem készült rá hetekig, hónapokig? Az a nap ugyanaz volt, mint a jegyesség hónapjai? A minősítő óra is ilyen - szerintem. De nem csak ennek alapján minősítenek. Ott van a portfólió, mely sok minden elárul az adott pedagógusról, azt meg kell védeni, ott nem lehet "fényezni". A minősítés összetett, én jó dolognak tartom, mert ha valaki a hétköznapokban IS jól, tartalmasan, hatékonyan (de persze nem mindig egyforma színvonalon) tartja az óráit, megérdemli az elismerést, ami elhangozhat a minősítő beszélgetés során, írásba kerül utána, s például a P2-vel járó összeg sem mellékes. Higgye el a jó pedagógus (sok van ilyen)a hétköznapokban is remekül tartja az óráit, de nem minden nap ünnepnap (s minősítés) Köszönöm figyelmét, ha el tudta olvasnia hozzászólásomat.

A minőségi minősített pedagógusok pedig csak csendben teszik a dolgokat - jól. Ugye, handabandingerek?

Az utolsó komcsi szakfelügyelő jobb volt mint ez a KARALÁBÉVERSENY!

Mondják a minősíthetetlenek! Bezzeg minőségellenőrző rendszerben, jó pénzért de lelkesek is voltak!!!

A minősítés szemfényvesztés, mert az is megdicsőül (minősített lesz), akinek a pedagógus hivatáshoz semmi köze, kárt okoz, lejáratja a szakmát. Az egész eljárás egy emeletes baromság, s az a szomorú, hogy valakik ehhez mereven ragaszkodnak. A rossz hír az, hogy a pedagógusok 99,8 %-a átmegy majd a minősítésen, ennek ellenére az oktatás továbbra is kritikus helyzetben marad. Nem lesz jobb egyetlen iskolai mutató sem. Sajnálattal, de ki kell mondani, az oktatás dilettáns kezekben van.

Új hozzászólás



hirdetés

Felsőoktatás hirdetés

Nyelvoktatás hirdetés

Felnőttképzés hirdetés

HVG Állásbörze hirdetés

hirdetés
hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X