Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Persze ezek a "titkok" a magyar szakemberek számára is ismertek.
Szövegértés terén 2009-ben még nagyjából azonos teljesítményt nyújtottak szövegértés terén a magyar és az észt diákok a PISA-teszten. Aztán tavaly már 50 pontos volta különbség a balti ország diákjainak javára - többek közt ez derül ki az észt oktatási tárca tájékoztatásából, amit a Magyar Nemzet kapott meg.
Az is kiderül a dokumentumból, hogy a magyar iskolarendszerrel ellentétben az észt nem szelektál, ott egyformán jó oktatás jut a rosszabb és a jobb körülmények között élő diákoknak. 10 hátrányos helyzetű környezetből érkező észt diák közül négy a nagyon jól teljesítők közé tartozik. Nálunk pont a fele.
Az észt iskolák és tanárok számára a kormány autonómiát biztosít, szerintük ez is hozzájárult a javításhoz. 2005 és 2012 között ráadásul a válság ellenére 30 százalékkal nőtt az egy diákra fordított oktatási költség.
Hogy ezek a sikerhez vezető lépések, nem titok, ugyanezeket javasolták nemrég az MTA által rendezett konferencia alőadói. A kulcs itt az lehet, amiről Bereczkia András tiszteletbeli konzul beszélt az MN-nek: a politikai pártok megegyeztek egy politikai minimumban, ezért hosszú távú oktatási stratégiája van az országnak.