Megszűnhet az iskola utáni házi feladat is

6

Rétvári Bence elmondása szerint már szeptembertől csökkenhet a diákok terhelése. A tervek szerint azok a diákok, akik egész napos oktatásban részesülnek, szeptembertől nem adható fel nekik házi feladat.

Forrás: MTI Fotó: Marjai János

Az Emmi parlamenti államtitkára a Magyar Időknek nyilatkozva elmondta, hogy a Köznevelési kerekasztal április 30-ig kidolgoz egy javaslatcsomagot, hogy miként lehetne csökkenteni már szeptembertől a diákok terhelését. Ennek egyik eleme lenne, hogy a jövőben az egész napos iskola keretében mindenképp időt biztosítanának a tanulóknak arra, hogy érdemben felkészülhessenek a következő napi órákra, számukra tananyag így nem lenne adható.

hirdetés
hirdetés

A tananyag és az óraszámkeret átalakítása során elsősorban a gyerekek érdekeit tartják majd szem előtt - mondta Rétvári. Ez akár kihathat a tanárokra is, akiknek szintén csökkenhet közvetve a terhelésük.

A Nemzeti alaptanterv átalakítása is a legfontosabb feladatok között van, ennek is megkezdődött a felülvizsgálata. A cél, hogy a lexikális tudás helyett sokkal inkább az alapkészségeket fejlesszék a diákokban, legfőképp általános iskola alsó tagozatban. Az intézménytípusok sajátosságait is figyelembe fogják venni, hiszen egy szakiskolában másképp érdemes fejleszteni a diákokat, mint egy gimnáziumban.

Egyelőre kérdéses, hogy a szakszervezetek miként reagálnak az államtitkár bejelentésére. Galló Istvánné korábban az Eduline-nak elmondta, hogy csak azt veheti komolyan a szakszervezet, ami a sztrájkbizottsági tárgyalásokon történik.

hirdetés

Hozzászólások (6) , melyek közül a legfrissebbek:

Komár Anita

Én nem akarom elhinni,hogy a magyar diákok ennyire rosszul teljesítenének! Ha igen lehet pont azért,mert túl nagy a terhük! :( Sokszor a feladatoknál már a kérdéseket sem értik a gyerekek!Ha már ott elakadnak!!Esetleg ha egyszerűbben tennék fel,lehet menne a válasz is.(ez nem a szövegértésre vonatkozik!)Azt már lehet az oviban el kéne kezdeni,hogy mit értenek meg a gyerekek a mesékből.Persze nincs elég idő foglalkozni velük,mert hát a vegyes csoportokban együtt vannak a kicsikkel!Na szerintem már a hiba itt elkezdődik!Az én gyerekem szinte semmit nem tanult az oviban!:( (azt vitte a suliba amit itthon tanult :)

KrisztinaH

Miért is kellett egész napos oktatás?
Még mikor én jártam iskolába délután 1-2re hazaértem (úgy, hogy az iskolában ebédeltem) Nem hinném, hogy butább ember vagyok vagy azt, hogy bárkinek (bármelyik diáknak) ne lenne elég ennyi idő elég az iskolában. Ki kellene venni a felesleges tananyagokat, gyakorlatiasabb, korszerűbb oktatást már az általános iskolákban!! És, hogy mindenki vegye ki a részét..Szerintem szükséges lenne a tanárok minőségét is ellenőrizni, korosztálytól függetlenül.

''Miért olyan rosszak a MAGYAR diákok szövegértésből, matematikából?''
...Csináljunk egész napos oktatást??...

és mi lenne ha elhivatottabb tanárok lennének?

girizsi

Harmincnégyből a harmincadik helyen végeztek a magyar diákok az internetes szövegértést mérő teszten, sokan bele sem kezdtek a feladatokba. Az élen ismét csupa ázsiai ország végzett.
A most megjelent statisztikát még a 2012-es PISA-felmérések alapján készítették el. A tesztek során azt mérték, hogy a 15 évesnél idősebb tanulók számítógépes ismeretei mennyiben függnek össze a szövegértési és természettudományos alapkészségekkel. Emellett először mérték fel a diákok úgynevezett digitális szövegértési képességeit – utóbbin a magyar gyerekek rendkívül rosszul teljesítettek, alulról a negyedikek, a 34 OECD-országból a harmincegyedikek lettek.
Congratulation!
Zárjuk be az iskolákat!

girizsi

Harmincnégyből a harmincadik helyen végeztek a magyar diákok az internetes szövegértést mérő teszten, sokan bele sem kezdtek a feladatokba. Az élen ismét csupa ázsiai ország végzett.
A most megjelent statisztikát még a 2012-es PISA-felmérések alapján készítették el. A tesztek során azt mérték, hogy a 15 évesnél idősebb tanulók számítógépes ismeretei mennyiben függnek össze a szövegértési és természettudományos alapkészségekkel. Emellett először mérték fel a diákok úgynevezett digitális szövegértési képességeit – utóbbin a magyar gyerekek rendkívül rosszul teljesítettek, alulról a negyedikek, a 34 OECD-országból a harmincegyedikek lettek.
Congratulation!
zárjuk be az iskolákat!

Meszlényi Linda

Teljesen mindegy, hogy van-e házi feladat, ha másnap 4-5 tantárgyból kell szóbeli feleletre, dolgozatra, esetleg témazáróra készülni. Az én diákjaimnak egyébként évek óta nem adok házi feladatot, illetve nem kell dolgozatra készülni sem hétvégén, sem szünetben. Semmivel nem rosszabb tanulók, mint a párhuzamos osztályokban.

Új hozzászólás



hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X