Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Ausztrál kutatók szerint a házi feladat nemhogy nem javít, hanem egyenesen ront a diákok iskolai teljesítményén.
Ausztrál kutatók szerint a házi feladat nemhogy nem javít, hanem egyenesen ront a diákok iskolai teljesítményén. Az adatok azt mutatják, hogy minél többet magol egy diák esténként, annál rosszabb tanulmányi eredményt produkál – adta hírül a Huffington Post.
„A felmérésünkből kiderül, hogy azokban az országokban, ahol a tanulók átlagosan több időt töltenek a házi feladat megírásával, alacsonyabb pontszámot érnek el a nemzetközi teszteken, így például a PISA-felmérésen is” – ismertette az eredményt Richard Walker, a Sydney University pszichológusa, aki szerint az egyes országokon belül is kimutatható ez a tendencia.
A kutatók szerint nem helyes minden napra többórányi leckét feladni a diákoknak, a kis mennyiségű feladattal azonban nincs gond – vagyis senki sem reménykedhet abban, hogy megússza az otthoni magolást. „Heti néhány óra lecke még elfogadható, ettől a mennyiségtől nem változik az iskolai teljesítmény” – magyarázta Richard Walker. Kukába dobná a házi feladatot a brit oktatási miniszter – összefoglalónkat itt olvashatod.