Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
„A könyvekkel kapcsolatos tervezett változások jelentősen növelik a kormány beavatkozási lehetőségét, és felszámolja a tankönyvpiacot. Az állami központosítás nem feltétlenül használ a minőségnek és a szakmai fejlődésnek vagy az esélyegyenlőségnek, viszont monopóliumok kialakulásához és jelentős adminisztrációhoz vezet” – áll a Népiskola blog legfrissebb bejegyzésében.
„A tankönyvek számának kormányzati korlátozásának többféle következménye lehet. Az első politikai. Nem véletlen, hogy Magyarországon a tankönyvek ellenőrzése olyan időszakokban (Gömbös-kormány, Rákosi-korszak) erősödött, amikor fontossá vált, hogy a tankönyvek határozott ideológiai álláspontot képviseljenek például Trianon vagy a 18-19-es forradalmak kapcsán, elég matematikapélda szóljon a termelőszövetkezetek szántási eredményeiről és a munkaversenyről, vagy éppen kellően hangsúlyos legyen a szovjet tudósok munkássága” – a bejegyzés folytatását a Népiskola blogon olvashatod el.