szerző:
Eduline

Több tucat atlantai iskolában csaltak a diákok és a tanárok az államilag előírt tesztek megírása közben. A vizsgacsalások oka egyértelmű: ahol a tanulók megbuknak az írásbelin, ott csökkentik az állami támogatást, veszélybe kerül az igazgató és a pedagógusok állása. Más államokban is kirobbanhat hasonló botrány.

A teszteket még a Bush-kormány tette kötelezővé a No Child Left Behind törvénnyel, a cél – a magyarországi éves kompetenciamérésekhez hasonlóan – az volt, hogy ellenőrizni tudják az elsősorban hátrányos helyzetű diákokat oktató iskolák teljesítményét. Igaz, az Egyesült Államokban sok minden függ az eredménytől: ahol rosszul teljesítenek a tanulók, ott csökkentik az állami támogatást, átszervezik az intézményeket, továbbképzésre küldik a pedagógusokat, sőt az igazgatók állása is veszélybe kerülhet.

Több atlantai iskolakörzetben – biztos, ami biztos alapon – csaltak a vizsgákon. A tanárok a diákok helyett töltötték ki a tesztlapokat, máshol az írásbeli után törölték ki a helytelen válaszokat, de volt olyan iskola is, ahol a pedagógusok a vizsga közben diktálták le a helyes megoldásokat.



A csalássorozat középpontjában New York és Newark egykori tanfelügyelője, Beverly L. Hall áll, aki 1999-ben érkezett Atlantába – jelentős támogatással vette át a város iskolarendszerének irányítását, amely komoly fejlődést mutatott, legalábbis papíron. A gyanú szerint Hall rávette a tanárokat, hogy csaljanak a központi teszteken: a csalássorozat 2001-ben, az állam központi szintfelmérő tesztjén kezdődött, 2005-ben pedig már több panasz is érkezett.

2008-ban a The Atlanta Journal-Constitution nevű lap egyik cikkében megkérdőjelezte a teszteredmények valódiságát – az állam vizsgálatot indított, eddig több mint nyolcvan tanár ismerte be a csalást, harmincnyolc iskolaigazgatót elbocsátottak. A The Wall Street Journal szerint hasonló botrány robbant ki Washington, Philadelphiában és a Baltimore-ban.

eduline