Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Kevesebb mint egy hét alatt több száz tanuló volt büntetésben egy angliai iskolában, mert ékszert viseltek, rágóztak az órán, vagy futkároztak a folyosón. Az intézmény igazgatónője még az MP3 lejátszókat, a mobiltelefonokat és kapucnis pulóvereket is tiltólistára tette.
Catherine Jenkinson-Dix, a Cambridgeshire-i City of Ely Community College igazgatónője néhány nappal ezelőtt záró toleranciát hirdetett, szerinte ugyanis helytelen magatartásnak minősül, ha egy diák az iskolában is előveszi a mobiltelefonját, túl feltűnő sminket visel, vagy ruhája nem felel meg a szigorú előírásoknak – ideértve azt is, ha kapucnis pulóverben ül az órán. Egy másik angliai iskolából azért zavartak haza egy hétéves kislányt, mert nem megfelelő árnyalatú volt a pólója. Az intézmény furcsa házirendjéről itt olvashatsz bővebben.
Az előírásokat megszegő tanulókat kiküldik az osztályból, hogy öt órán keresztül az aulában olvasgassák a Jog a tanításhoz, jog a tanuláshoz című könyvecskét, amely tizennégy pontban ismerteti, hogy mi számít rossz magaviseletnek. A listán szerepel többek közt a nem kijelölt helyen történő étkezés, a mobiltelefon vagy az MP3 lejátszó használata az órán és a folyosón, illetve az iskolába menet és onnan hazafelé tanúsított helytelen viselkedés. Azok a tanulók, akik a büntetés alatt játszanak, „magánzárkába” kerülnek: átküldik őket egy szobába, ahol egyedül kell tűnődniük a helyes viselkedés alapjain – írja a Daily Mail. Miniszoknya, csípőnadrág, szakáll – vannak iskolák, ahol ezek vezetik a tiltólistát. A világ legbizarrabb iskolai szabályairól szóló összefoglalónkat itt olvashatod el.
Úgy tűnik, a módszer bevált. Az első napon 236, a másodikon 186, a harmadikon 180, a negyediken pedig már csak 115 tanuló kapott büntetést. A szülők egy része támogatja a szigorítást. „A tinédzserek állandóan feszegetik a határokat. Csak akkor viselkednek jól, ha világosak előttük a szabályok” – mondja Sophie Martin, az egyik szülő, aki annak ellenére ért egyet az új házirenddel, hogy tizennégy éves fiát is az aulába küldték, mert olvasás helyett beszélgetett az órán. „A gyerekeknek, akik büntetést kapnak, nem kell bent lenniük az osztályban, de a fiam azt mondta, hogy több órányi unatkozás után a legtöbben vissza akarnak menni az órákra. Szerintem zseniális az ötlet” – mondja az egyik tizenöt éves diák édesanyja.
Több szülő azonban egyáltalán nem ért egyet az új szabályzattal. Amanda King például – akinek tizenkét éves fia azért kapott büntetést, mert késett a franciaóráról – nem engedi, hogy gyerekei bemenjenek az iskolába, és másik intézménybe akarja átvinni őket. „Teljesen le vagyok döbbenve. Tönkreteszik az oktatást, börtönt csinálnak belőle. A tanárok mindenbe belekötnek: abba, hogy hogyan viselkednek, hogy hogyan vannak felöltözve” – mondja. Egy másik szülő, Ruth Hanslip sem akarja, hogy tizenhárom éves lánya bemenjen az iskolába, miután három egymást követő napon kapott büntetést azért, mert nevetett, karkötőt hordott, és elővette a mobiltelefonját. „Mindkettőnknek elege lett. Nem adnak nekik semmi leckét, így a lányom most el van maradva az iskolai feladataival” – mondja.
A körülbelül ezerháromszáz diákot oktató intézményben – amely 2010-ben az Office for Standards in Educationtől, az oktatási követelmények hivatalától mindössze elégséges minősítést kapott – azért döntöttek a házirend szigorítása mellett, mert néhány tanuló még az alapvető szabályokat sem tartotta tiszteletben. „A mobiltelefonok használata például megnehezíti a tanárok dolgát, és azokét a diákokét, akik tanulni szeretnének. Ha kiiktatjuk az ilyen magatartást, a diákok a lehető legjobb oktatásban fognak részesülni. Örömmel mondhatom, hogy a legtöbb szülő támogat ebben” – mondja az igazgatónő. Ben Gibbs, az iskola igazgatótanácsának egyik tagja szerint az új szabályzat bevezetése óta a tanároknak kevesebb időbe telik leadni a tananyagot, és a diákok részéről is pozitív visszajelzések érkeznek.