Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A kisiskolák és intézményi társulások segítésére, az érettségik lebonyolítására és az egész napos iskolák számára kezdeményez többletforrások elkülönítését - összesen több mint 1,7 milliárd forint értékben - az Országgyűlés oktatási bizottsága három, a 2011-es költségvetési törvényjavaslathoz szerdán benyújtott módosító javaslatában.
Pluszpénzt adna a fideszes Pokorni Zoltán által vezetett testület az érettségi és a szakmai vizsgák lebonyolítására; a javaslat indoklása szerint az ezek lebonyolításának támogatására a fenntartóknak szánt összeg kötött csökkentése, illetve kötött felhasználásának megszüntetése veszélyeztetné a vizsgák lebonyolítását.
A másik módosító indítvánnyal a bizottság 700 millió forintot biztosítana a kisiskolák és intézményi társulások támogatására. A pluszforrás az érintett általános iskolában az oktatás megszervezésének költségeire, az 1-4. évfolyamos általános iskolai tanulók számára fejlesztő beavatkozások, szakmai-pedagógiai szolgáltatások, szak- és pályaorientációs szolgáltatások megvalósítására továbbá az érintett általános iskola működési költségeire, felújítására, rekonstrukciójára, szakmai- és taneszköz beszerzésére lenne felhasználható.
Emellett 300 millió forinttal támogatná a szakbizottság az egész napos iskolai programokat. Az egész napos iskola támogatásáról szóló módosító javaslat indoklásában az olvasható, hogy ezen oktatási forma a több idő, a rugalmasabb iskolaszervezés lehetőségével segíti a nevelési célok hatékonyabb megvalósítását, több lehetőséget kínál a differenciált fejlesztésre, keretet biztosít a közösségépítésre. Különösen előnyös lehet az egész napos iskola azon intézmények esetében, ahol a hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya magas - írják.
A kért támogatás célja a már működő programok támogatása, jó gyakorlatok terjesztése, az egész napos iskolai modell bevezetésének ösztönzése. A már működő programok esetében a támogatás az 1-4. évfolyamon, újonnan induló fejlesztések esetében pedig felmenő rendszerben lenne felhasználható.