szerző:
Edupress

16 igen és öt tartózkodó szavazat mellett támogatta az Országgyűlés oktatási, tudományos és kutatási bizottsága Réthelyi Miklós leendő tárcavezető kinevezését a Nemzeti Erőforrások Minisztériuma élére. Tartózkodó szavazatot a szocialista képviselők és a Jobbik adott le. A sport és oktatási bizottság május 27-én tartott, együttes ülésén elhangzottakat Réthelyi úgy összegezte: az oktatási rendszernek az egyén kibontakoztatását és a közjót egyaránt szolgálnia kell, ennek kialakításába pedig a szakmai szervezetek képviselőit is szeretné bevonni.

A csúcstárcát vezető leendő miniszter meghallgatásán hangsúlyozta, hogy a szülőket természetes szövetségesnek kell tekinteni az oktatásban és a nevelésben. Kívánatosnak tartja továbbá a testnevelés mindennapos bevezetését a közoktatásba, illetve a kistelepülési iskolabezárások áttekintését és lehetőségek szerint ezek újbóli megnyitását.

Bizottsági kérdésre a tárcavezető elmondta: a szöveges értékelés fontos, de nem talált megfelelő helyet a túlterhelt pedagógustársadalomban, míg az évismétlésnél bevezetett szülői engedélyezésre valószínűleg nincs szükség. Az egész napos iskola bevezetését fontosnak, illetve bizonyos helyeken a költségvetésből finanszírozandónak, az integrált oktatást pedig akár a szükséges létszámú plusz munkaerő biztosításával is megvalósítandónak tartja. Tervként említette továbbá, hogy a nyolc általános elvégzése előtt minden diák járjon határon túli magyar területen.

Réthelyi szintén képviselői kérdésre adott válaszában tért ki a felsőoktatásra. Itt elhangzott: fontosnak tartja, hogy emelt szintű érettségit kelljen produkálni az államilag finanszírozott helyekre való bejutáshoz, a PPP-s szerződéseket pedig az intézményekre rótt terhek miatt átvizsgálandónak nevezte. A leendő tárcavezető szerint sok ugyan a felsőoktatási intézmény, de nem felszámolni, feladatot kell találni számukra. A bolognai rendszert elsősorban a tanárképzésben változtatná meg, az egyetemek kutató jellegét pedig erősítené - derült ki a bizottság csütörtöki ülésén.


edupress