Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Brit szakértők szerint a tömény TV műsorok egyre inkább lerövidítik a diákok koncentrációs képességének időintervallumát.
A legnagyobb brit tanári szakszervezet, a NASUWT (National Association of Schoolmasters Union of Women Teachers) vezetője szerint figyelemre képtelen tanulók nemzedékével van dolguk napjaink tanárainak, a diákok ugyanis nem tudnak fegyelmezetten és alapos tanulni, miután a hangos zenei aláfestéssel és bejátszásokkal teletűzdelt, tömény ingerhatásokkal teli televízióadások drámaian csökkentik figyelmük aktív időtartamát. Ráadásul, az aktív figyelem intervallumának megnyújtása érdekében a média nem ezek mennyiségét, hanem az információk minőségét csökkenti.
Ennek következtében a tanulók bizony képtelenek végigülni a szükséges tanórákat, mivel egyrészt unalmasnak tartják, másrészt a koncentrációs képességük is nagymértékben visszafejlődött.
„Hatalmas a nyomás, hogy lefoglaljuk és fenntartsuk a tanulók figyelmét” – mondta Julian Chapman. „A tanárok ádáz versenyben vannak a képernyőkön látható tömény előadásokkal, melynek technikai háttere nem áll rendelkezésre az osztálytermekben. A diákok koncentrációs képessége drámaian csökkent az erős hang és képi elemek hatásának következtében, emiatt fokozott fegyelemmel lehet csak őket rávenni az órán való aktív részvételre.”
Az iskolákat felügyelő Ofsted szerint ráadásul a rossz magatartás abból ered, hogy a gyerekek unják magukat az órákon. Chapman – aki a Cheltenham Bournside School egyik tanára – szerint a nebulók úgy vélik, hogy nem éri meg figyelni az adott témákra, ha azok különösebben nem érdeklik őket.
„Ha azt akarjuk, hogy az oktatás során a tanulók aktív partnerként vegyenek részt az órán, bizony olyan témát kell elővennünk, amelyet fontosnak ítélnek.” Ehhez azonban a tanároknak szabad kezet kell adni abban, hogy mit és hogyan tanítsanak – melyek néha eltérnének a papíron rögzített irányelvektől.
„Az önállósággal lesznek képesek arra, hogy személyre szabott tudást adjanak át a diákoknak, az állandó szabályozottság és felelősségre vonhatóság árnyékából kikerülve.”
Chris Keates, a NASUWT főtitkára szerint a papírmunka kiűzte „a mókát és az élvezetet” a tanításból. A tanárok több szempontból is túlterheltek, kötelezettségük nagy része pedig nem segítik elő a nevelést.