Hét pontból álló feladatlistát állított össze az oktatási tárca az Országos Köznevelési Tanács javaslata alapján, melyeket 2013-ig kell teljesíteni a műszaki- és természettudományi oktatás népszerűsítése érdekében. A pontok között szóba kerül az emelt szintű érettségi, a tankönyvek és a digitális tananyag fejlesztése, ezekre a gazdasági szereplők bevonásával pályázat kiírása, a természettudományos kísérletek támogatása. 2010-re pedig egy, a természettudományi közoktatás állapotáról szóló elemzés is elkészül.
Míg hazánkban az OECD felmérése alapján 100 ezer, 25-34 éves foglalkoztatottak közül 695 fő rendelkezik ilyen irányú végzettséggel, addig a szervezet több tagállamában két-háromszoros ez az érték. Az Oktatási és Kulturális Minisztérium részben az alap-, és mesterképzési szakok keretszámának növelésével igyekszik vonzóbbá tenni ezeket a képzéseket, hiába emelték azonban legutóbb 4100-ról 4200-ra az államilag támogatott keretszámot, első helyen mindössze 2675 fő jelölt meg ilyen szakot a tavalyi felvételi eljárás során. Annak ellenére, hogy már akár kettes-hármas átlaggal be lehetett kerülni ezekre a szakokra, az egyetemek, főiskolák még az államilag támogatott képzési helyeket sem tudták feltölteni.
A szaktárca terve szerint a gazdasági szféra felsőoktatásba történő bevonásával kellene a hallgatók számára ösztöndíjat és a későbbiekben munkalehetőséget biztosítani. A javaslat szerint a műszaki, agrár- és természettudományi szakok esetében egy természettudományi vizsgatárgyból emelt szintű érettségit követelnének majd meg, a minisztérium a közoktatásban integrált tantervek kidolgozására írna ki pályázatot, illetve rendszeresen felmérné a diákok természettudományi kompetenciáit.(Forrás: Népszabadság Online)
(
www.edupress.hu)