szerző:
Eduline

Újabb kutatás szolgál bizonyítékául annak, hogy a lányok jobban teljesítenek, ha maguk közt vannak.

Egy friss tanulmány is megerősítette azt a már kikopott hagyományt, miszerint a lányoknak leányiskolában a helye; ugyanis sokkal jobb eredményeket érnek el a vizsgákon, ha tanulmányaikat a fiúktól külön intézményben folytatják.

A több mint 700 ezer lány részvételével végzett felmérés során az elemi „Key Stage 2” fázist lezáró, valamint a középszintű érettséginkhez hasonló GCSE eredményeket elemezve derült ki, hogy bizony a koedukált iskolákban tanulóknál jóval nagyobb léptekkel haladnak a nemek szerint különválasztott intézmények diáklányai.

Noha a legnagyobb javulás azok között volt látványos, akik az alsó tagozatban rosszul teljesítettek, a tanulmány azt mutatta, hogy a diákok szinte minden területen sikeresebbek lettek, ha nem koedukált iskolába jártak. A Good Schools Guide kutatása így újfent megerősítette azt, hogy bizony a lányok jobban odafigyelnek a tanulásra, ha nincs a környékükön fiú.

Egy 2007-es, a brit vezetés által is támogatott vizsgálat ajánlása szerint az eredmények javításához érdemes a fiúkat és a lányokat egymástól elválasztva, külön intézményben oktatni, már csak azért is, mert gyakran előfordul, hogy a lányok mellékvágányra kerülnek a vegyes iskolákban. Ezt egy izraeli kutatás követte, mely szerint, ha egy osztályban sok a fiú, arányosan romlik az átlag mindkét nem esetében.

A leányiskolákat támogató szervezetek és pedagógusok már régóta hangoztatják, hogy intézményeikben hatékonyabb az oktatás, mint másutt, mégis az 1960-as évekhez képest, amikor még fénykorát élte a nem-koedukált oktatás, hatodára, nagyjából 400-ra csökkent a leányiskolák száma.

A mostani tanulmányban 71.286 ilyen diákot hasonlítottak össze 647.691 vegyes osztályból érkezett lánnyal.