Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Ne higgyünk a „bezzeg az én koromban” kezdetű szónoklatoknak, a mai diákok ugyanis jobban viselkednek az órán, mint a ’70-es évek tanulói – állítja egy kutatás.
Diákok viselkedését vizsgáló, egész évet átfogó kutatás szerint a hatékonyabb tanítási módszerek, valamint a folytonos elismerés pozitív hatással vannak napjaink tanulóira. Még 2006-ban több mint 70 neveléstudományokban elmélyedt pszichológus elemzett Anglia-szerte 141 osztályt. A szakértők úgy találták, hogy a nebulók 85 százaléka tanár által irányítottan foglalatoskodott feladatai megoldásával, szemben a késői hetvenes évek 70-75 százalékával.
A tanulmányban részt vevő Brian Apter, aki egyébként a Wolverhampton városi tanács kerületi oktatásügyi pszichológusa, úgy véli, hogy ez igen maga szám, ami annak tudható be, hogy a tanárok magas szintű személyes kommunikációt visznek a tantermekbe. „A tanárok manapság sokkal szakszerűbben oktatják a diákokat.”
A szakértő szerint ez azért is lehet, mert a tanintézeti oktatók „jóval keményebben dolgoznak, mint valaha.”
A brit általános iskolák tanulóit és tanárait vizsgáló Mass Observation Study azt vizsgálta, hogy az oktatásban részt vett diákok mekkora aránya dolgozik az órán a tanár instrukciói alapján, és mennyi diák hagyja ezt figyelmen kívül.