szerző:
Edupress

Másodszor léphetnek színre a középiskolás korosztály kis kutatói az egyetemi katedrán: a tavaly országos szinten is nagy sikert kiváltó megmérettetés, a II. Országos Középiskolai Földtudományi Diákkonferencia az idén november 7-8-án várja őket a Miskolci Egyetemen. A diákkonferencia felhívása nagy érdeklődést váltott ki: az ország szinte minden régiójából - Pécstől Kiskunhalasig, Szolnoktól Encsig -, különböző típusú középiskolákból összesen 53 diák jelentkezett.

A Plútó és a Kuiper-objektumok, lemeztektonika és geodinamika, a Föld-típusú bolygók légkörének összehasonlítása, a Nap ajándéka, a kőbe zárt monszun, a legnagyobb mágnes - csupán néhány olyan tudományos téma ez, melynek feldolgozására ezúttal középiskolás diákok vállalkoztak. Olyan fiatalok, akik iskolai tanulmányaikon túl komolyabban mélyedtek el a földtudományok valamely ágában. Kutatásaikat és azok eredményeit a tudós szakemberek gyakorlata szerinti formában dolgozhatták fel, tehetik közzé és mérettethetik meg.

A II. Országos Középiskolai Földtudományi Diákkonferencia felhívása tehát meglehetősen nagy érdeklődést váltott ki: az ország szinte minden régiójából - Pécstől Kiskunhalasig, Szolnoktól Encsig -, különböző típusú középiskolákból összesen 53 diák jelentkezett. Sőt, szerepeltek köztük szlovákiai pályázók is.

A komoly érdeklődést kiváltó lehetőség az idén is a Miskolci Egyetem Műszaki Földtudományi Kara, valamint a Magyarhoni Földtani Társulat Oktatási és Közművelődési Szakosztálya közös kezdeményezésére és szervezésében válik valóra. A konferenciára 37 előadás jutott be, melyeket a következő hét szekcióban hallhatunk: meteorológia, energia, csillagászat-planetológia-geofizika, ásványtan-kőzettan-őslénytan, földtan-geomorfológia, földtani természetvédelem, valamint hidrológia-hidrogeológia.A szekciókban az adott tudományterületek elismert szakembereiből álló zsűri alakítja ki a rangsort. Minden szekcióban az első három helyezett kap jutalmat, illetve a szakmai szervezetek díjait. Az abszolút rangsorban összesített első-második-harmadik helyezetteknek pedig a Magyar Tudományos Akadémia ajánlott fel különdíjat.

Minden résztvevőt megillet ugyanakkor a középiskolásként különös jelentőségű érdem: majdani publikációs jegyzékük első tétele máris adott. A szervezők ugyanis kötetbe foglalják az előadások kivonatát, és e gyűjteményt már a diákkonferencián kézbe vehetik a publikáló fiatalok.

(www.edupress.hu)